Iranian Agriculture News Agency

طهماسبی مطرح کرد:

افزایش صادرات محصولات گلخانه‌ای در قالب زنجیره

سرپرست معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: فعالیت گلخانه‌ها در قالب زنجیره می‌تواند صادرات این محصولات را افزایش دهد.

افزایش صادرات محصولات گلخانه‌ای در قالب زنجیره

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدعلی طهماسبی سرپرست معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در آئین افتتاح همزمان برنامه آموزشی نیروی ماهر گلخانه در ۹ استان کشور، گفت: این برنامه آموزشی با تاکید بر مهارت‌افزایی و ایجاد اشتغال در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، جنوب کرمان، خراسان رضوی، فارس، لرستان، مرکزی و یزد در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی ماهر نیاز به آموزش دارد، ادامه داد: آموزش در واقع سرمایه‌گذاری زیربنایی است و فرد آموزش دیده می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد و کیفیت محصولات را بالا ببرد.

طهماسبی با اشاره به این که تامین نهاده‌ها و سازه‌های گلخانه‌ای هزینه بالایی دارد، تصریح کرد: باید فعالیت‌های بخش گلخانه‌ای در قالب زنجیره‌ها انجام شود چراکه فعالیت گلخانه‌ها در قالب زنجیره می‌تواند صادرات این محصولات را افزایش دهد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در کشور ایجادشده و امیدواریم به برنامه 4 هزار 600 هکتاری پیش بینی شده برنامه مصوب و ابلاغی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید توسعه گلخانه‌ها برای امسال دست یابیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید