Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد:

تخصیص سوخت به تراکتورها با سهمیه دوره قبل

به دلیل شرایط کشور و شیوع کرونا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا ضرورت دارد که بر اساس سهمیه دوره قبلی سوخت مورد نیاز در اختیار تراکتور داران قرار داده شود.

تخصیص سوخت به تراکتورها با سهمیه دوره قبل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در جلسه بررسی مشکلات سوخت بخش کشاورزی این استان تصریح کرد: بخش کشاورزی استان فارس تامین کننده 10 درصد از تولیدات کشاورزی کشور است از این رو  باید سهمیه سوخت کشاورزان را بر اساس تخصیص سالانه سوخت و بر مبنای سطح زیر کشت و گندم تحویلی به دولت فراهم کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سهمیه سوخت واحد های مرغداری و گلخانه ها باید بر اساس نیاز سالانه مشخص شود، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت ضرورت دارد به صورت سرزده انبارها و مخازن در شهرستان ها بازدید شود.

وی با تاکید بر تسریع پلاک گذاری تراکتور ها، افزود: در صورتی که سازمان جهاد کشاورزی نسبت به تائید صفحه سهمیه سوخت متقاضیان اقدام کرد این سهمیه توسط شرکت نفت کاهش پیدا نکند و در صورت تغییر، دلایل آن به سازمان جهاد کشاورزی اعلام گردد.

قاسمی به موضوع تسهیل فرایند دریافت سهمیه سوخت بخش کشاورزی برای بهره برداران نیز گریزی زد و ابراز کرد: باید به منظور دریافت سوخت برای کشاورزان شرایط به نحوی فراهم شود تا نیازی به حضور آنان در کافی نت ها نباشد.

به گفته وی؛ در حال حاضر بیش از ۸۰ میلیون موبایل هوشمند در کشور وجود دارد از این رو ضروری است که دولت الکترونیک به دولت همراه تبدیل شود و با ایجاد نرم افزار های همراه نسبت به آسان سازی مراحل دریافت سوخت اقدام شود.

جلسه بررسی مشکلات سوخت بخش کشاورزی استان فارس با حضور دیگر اعضا، از جمله امیر بنی کریمی مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی استان فارس، جعفر صبوری پور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و سایر اعضاء در سالن شهید پرویزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید