Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان

600 هکتار زمین کشاورزی دهگلان در انتظار رهاسازی آب سد سورآل

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان گفت:‌ عدم رهاسازی آب سد سورال برای ۶۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد که با تسهیلات بلاعوض سیستم آبیاری کلاسیک ثابت اجرایی شده، از مشکلات کشاورزی اسن شهرستان است.

600 هکتار زمین کشاورزی دهگلان در انتظار رهاسازی آب سد سورآل

 

به گزارش خبرنگار ایانا استان کردستان ، حامد احمدی مدیر جهاد کشاورزی دهگلان در جلسه شورای کشاورزی که با حضور  نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی در دهگلان برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌ها بخش کشاورزی شهرستان دهگلان زیاد است، اما کشاورزی از کمبود سرمایه‌گذاری در این بخش رنج می‌برد.

وی از عدم تعادل در تخصیص آب سدهای مستقر در دشت دهگلان برای کشاورزان انتقاد کرد و گفت: در ایام تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشور تنها بخش کشاورزی رشد مثبت داشته و اقتصاد در این بخش پویا و در حال رشد است.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان تصریح کرد:‌ عدم رهاسازی آب سد سورال برای ۶۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد که با تسهیلات بلاعوض سیستم آبیاری کلاسیک ثابت اجرایی شده معضل دیگر در این حوزه است.

احمدی افزود:این پروژه آماده بهره‌برداری است، اما عدم رهاسازی آب سد سورال برای اراضی مذکور موجب فرسایشی شدن طرح شده است.

وی به مستهلک شدن سیستم‌های آبیاری تحت فشار اراضی در این شهرستان هم گریزی زد و گفت: به کشاورزانی که سال‌ها پیش از تسهیلات آبیاری تحت فشار استفاده کرده‌اند، امکان استفاده از این تسهیلات برای جایگزین نمودن سیستم‌های جدید فراهم شود.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان در پایان خواستار اختصاص یارانه‌های بخش نهاده کشاورزی بر اساس نرخ تورم شد و گفت: دهگلان ظرفیت بسیار قابل توجهی در حوزه کشاورزی دارد که باید زمینه توسعه هرچه بیشتر این بخش با بهره‌گیری از بسترهای مختلف فراهم شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید