Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت بادام زمینی از مزارع شهرستان دورود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دورود از آغاز برداشت بادام زمینی از مزارع شهرستان دورود خبر داد و گفت: برای اولین بار ۱۱ هکتار از اراضی شهرستان دورود به کشت بادام زمینی اختصاص یافته است.

آغاز برداشت بادام زمینی از مزارع شهرستان دورود

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اکبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دورود با اعلام این خبر گفت : بادام زمینی گیاهی از تیره لوبیاسانان و بومی برزیل و کشورهای آمریکای جنوبی است، از نظر گیاه شناسی این گیاه بسیار جالب است به شکلی که گل های آن پس از تلقیح به سطح خاک خم شده و به درون خاک فرو می روند.

 وی ادامه داد  غلاف ها که در واقع میوه های این گیاه محسوب می شوند در زیر خاک تولید می شوند و لازم است هنگام برداشت از زیر خاک بیرون آورده شوند.

 اکبری افزود این گیاه بسیار مغذی است و درصد پروتئین بسیار بالایی دارد. همچنین میزان اسید فولیک و نیاسین در آن بالاست و در صورتی که کره بادام زمینی وارد جیره غذایی خانوارها شود, موجب بهبود وضعیت تغذیه افراد خواهد شد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دورود بیان داشت بادام زمینی برای اولین بار در سطح ۱۱ هکتار از مزارع روستای ازنا در حوزه دهستان کاغه شمالی کشت شده و پیش بینی می شود از هر هکتار بین ۵ تا ۶ تن غلاف تازه برداشت شود.

  وی قول مساعد برای پیگیری تامین ماشین آلات و ادوات مورد نیاز برای مراحل کاشت, داشت و برداشت را داد.

 کشاورزان این طرح آقایان بارانی و آریان پور نیز کاشت این محصول را اقتصادی تر از برنج دانسته و بیان داشتند هر کیلوگرم غلاف تازه این محصول بین ۲۳ تا ۲۵ هزارتومان از آن ها خریداری می شود ، که با احتساب حداقل عملکرد ۵ تن در هکتار درآمدی بین ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون در هکتار نصیب کشاورزان خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید