Iranian Agriculture News Agency

لزوم تسریع در سنددار شدن تمامی اراضی کشاورزی استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سنددار شدن تمامی اراضی کشاورزی استان سمنان به جدیت پیگیری می‌شود.

لزوم تسریع در سنددار شدن تمامی اراضی کشاورزی استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: از 198 هزار هکتار از اراضی کشاورزی حدود 131 هزار هکتار تحت قرارداد کاداستر و رفع تداخلات بوده است.

وی گفت: از این میزان تقریباً 62 هزار هکتار آن در سامانه شمیم اداره ثبت‌اسناد و املاک استان تائید شده که اسناد مربوط در آینده نزدیک منجر به صدور سند تک‌برگی کاداستر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت‌اسناد گفت: در این راستا جلسه هم‌اندیشی با حضور مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک با ریاست سازمان جهاد کشاورزی و مدیر امور اراضی و رئیس اداره کاداستر برای تسریع در روند مفاد این تفاهم‌نامه و سنددار شدن اراضی کشاورزی و کاداستر رفع تداخل شده در دستور کار قرار گرفته گرفت.

میرعماد اضافه کرد: فرآیند سنددار کردن به‌صورت پایلوت در 5 روستا اعلام نظر شده و چارت تشکیلاتی روال گرفتن اسناد ارائه و قرار شد این پنج روستا با توجه به اخذ شناسنامه قطعه کاداستر اراضی برای صدور سندهای کاداستر به اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان معرفی شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح گامی مهم در راستای سنددار شدن تمامی اراضی کشاورزی استان سمنان برداشته شده و در آینده نزدیک همه اراضی استان دارای اسناد رسمی ثبتی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید