Iranian Agriculture News Agency

آغاز کشت پاییزه گندم و جو در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد: کشت پاییزه گندم و جو در مزارع استان تهران آغاز شد.

آغاز کشت پاییزه گندم و جو در استان تهران

به گزارش ایانا در استان تهران، ذوالفقاری با پیش‌بینی کشت گندم در 43هزار و 735هکتار از اراضی این استان گفت: در سال زراعی جاری طبق برنامه در 42355 هزار هکتار از اراضی آبی و 1380 هکتار از اراضی دیم استان گندم پاییزه کشت می‌شود.

وی همچنین از برنامه ریزی برای کشت محصول جو در 30هزارهکتار از اراضی استان تهران خبر داد و افزود: تمام محصول جو در اراضی آبی خواهد بود.

ذوالفقاری از پیش بینی تولید 261هزارتن گندم و 144هزارتن جو از کشت پاییزه در شرایط آبی نرمال برای سال زراعی 1400-1399 در سطح مزارع شهرستان های استان تهران خبر داد.

وی، با بیان اینکه کلزا یکی دیگر از محصولات کشت پاییزه و استراتژیک استان تهران است که کشت آن تا پایان آبان ماه ادامه دارد، افزود: تاکنون حدود 1800 هکتار از مزارع استان به زیر کشت کلزای پاییزه رفته است.

ذوالفقاری با تاکید بر اهمیت کشت کلزا در حاصلخیزی خاک و کنترل آفات علف های هرز گفت :  بهترین تناوب برای گندم و جو زراعت کلزا است و علاوه بر مزایای اقتصادی می تواند در استمرار و پایداری تولید بسیار موثر باشد.

وری با بیان اینکه  با برنامه ریزی صورت گرفته نهاده های کشاورزی مورد نیاز شامل بذر، کود و سم جهت کشت پائیزه استان تامین و تدارک دیده شده است افزود : استفاده کشاورزان از بذرهای اصلاح شده و عاری از علف هرز و با قابلیت تولید فراوان، رعایت تناوب، عمق کاشت، تراکم بذر، آبیاری بموقع و استفاده از ادوات کشت مکانیزه ازجمله عوامل تاثیرگذار تولید است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید