Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان :

ضرورت ترویج مصرف مرغ با وزن 1700گرم

تخصیص نهاده دام با رعایت دستورالعمل های وزارت جهاد کشاورزی

سپری اذعان کرد: تخصیص نهاده دام با رعایت دستورالعمل جدید وزارت جهاد کشاورزی با شرایط بهتری امکان پذیر خواهد بود.

ضرورت ترویج مصرف مرغ با وزن 1700گرم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری در جلسه برنامه‌ریزی مدیریت سنی مرغ گوشتی، مرغ سایز و شناسایی جمعیت دامی جهت تخصیص نهاده که با حضور معاونین ستادی و نماینده سازمان صمت، و نماینده دامپزشکی و تشکل‌های مرتبط استان کردستان برگزارشد اظهار کرد : باتوجه به اهمیت تامین امنیت غذایی به عنوان اساس و اولویت وزارت جهاد کشاورزی، تامین نهاده برای تولید کنندگان یک ضرورت مهم است.

وی افزود : نوسانات موجود در بازار و مشکلات تأمین نهاده‌ها شرایط ویژه‌ای برای واحدهای تولیدی فراهم کرده که در این راستا باید سازو کارهای مناسبی اتخاذ شود تا نهاده با رعایت موارد تعیین شده از سوی وزارتخانه در اختیار تولید کننده قرار  گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در دستورالعمل‌های جدید چگونگی تخصیص نهاده به تولید کنندگان، تعیین شده که اجرای واکسیناسیون، پلاک کوبی دام های سنگین از جمله این شرایط دستورالعمل‌ها است که باید رعایت شود.

وی با اشاره به دستور کار دوم جلسه مبنی بر اجرای طرح  پرورش طیور گوشتی  با سن 38 روز باوزن 1700 گرم  تأکید کرد : اجرای این طرح کاهش مصرف آنتی بیوتیک، کاهش مصرف نهادها، کاهش افت ضایعات و افزایش کیفیت گوشت مرغ  را به همراه دارد.

سپری خاطر نشان کرد : در راستای ترویج و آگاهی سازی و تنویر اذهان برای مصرف کننده با استفاده از ظرفیت رسانه های دیداری شنیداری مکتوب و مجازی اقدام شود.

وی یادآور شد : این طرح موجب افزایش بهره وری در واحدهای مرغ گوشتی، کاهش مصرف نهاده های دامی و همچنین کاهش هزینه تولید کاهش و افزایش دوره های جوجه ریزی می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید