Iranian Agriculture News Agency

برداشت انار در مهریز ۱۰ درصد کاهش یافت

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهریز گفت: برداشت محصول انار در سطح ۸۰۰ هکتار از باغات شهر و حومه این شهرستان آغاز شد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

برداشت انار در مهریز ۱۰ درصد کاهش یافت

احمد باقری‌پناه در گفت و گو با خبرنگار ایانا گفت: آفت کرم گلوگاه و مگس مدیترانه‌ای علت اصلی کاهش برداشت محصول انار منطقه است.

وی ادامه داد: همکاری کشاورزان در رعایت توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی نقش مهمی در پیشگیری از آفات و افزایش برداشت محصول دارد  

این مسوول ارقام اصلی انار منطقه را شامل تفتی، شهوار، میخوش و حصیبی ذکر کرد که اکثر آن بعد از برداشت برای فروش به سایر مناطق ارسال می‌شود.

بخشی از محصول به صورت تازه خوری، مقداری به رب و ساندیس فرآوری و مقداری به ‌صورت کنستانتره و اناردان به هند و پاکستان برای تبدیل به ادویه صادر می‌شود.

تعداد بهره برداران بخش کشاورزی استان  یزد حدود ۷۰ هزار نفر است.

اراضی قابل‌کشت استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به دلیل کم‌آبی، تداوم ۲ دهه خشکسالی و تغییر الگوی کشت  سطح زیر کشت به ۱۱۴ هزار هکتار کاهش یافت.

برداشت انار در مناطق مختلف استان از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود و تا اوایل آبان‌ماه ادامه دارد.  

سطح اراضی کشاورزی مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۱۰ هزار هکتار آن را باغ‌ها تشکیل می‌دهد و مرکز این شهرستان ۵۰ هزارنفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب یزد قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید