Iranian Agriculture News Agency

۱۹ هزار تُن گوجه فرنگی در کردستان خرید حمایتی شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال به منظور حمایت از بهره‌برداران این استان ۱۹ هزار تن محصول گوجه فرنگی به صورت حمایتی خریداری شده است.

۱۹ هزار تُن گوجه فرنگی در کردستان خرید حمایتی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری، اظهار کرد: این میزان محصول به ارزش ۱۹ میلیارد تومان خریداری شده که ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن توسط ۲ شرکت خریدار بخش خصوصی و سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ان نیز توسط جهاد کشاورزی به عنوان یارانه حمایتی تامین شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۲ هزار تُن از ۱۹ هزار تُن گوجه خریداری شده در سامانه سازمان تعاون روستایی به ثبت رسیده که سهم یارانه‌ای تامین شده از سوی جهاد کشاورزی کردستان نیز در ۴۰ روز آینده به حساب حدود ۷۰۰ بهره برداری که محصول را تحویل داده‌اند، واریز می‌شود.

سپری با بیان اینکه امسال یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی استان کردستان عمدتا در شهرستان‌ کامیاران زیر کشت گوجه رفته و پیش بینی می‌شود حدود ۷۶ هزار تُن از این محصول تولید شود، یادآور شد: خرید محصول گوجه‌فرنگی از گوجه‌کاران استان از ششم شهریور امسال آغاز شده و تا پایان فصل برداشت نیز این روند ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تاکید: خرید حمایتی بر اساس برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای کشاورزی قراردادی انجام می‌شود و از قرار هر کیلوگرم ۱۰ هزار ریال است.

وی گفت: نشاء ارقام برتر، سموم کم خطر و کودهای ریزمغذی که در افزایش کیفیت محصول بسیار تاثیرگذاراند، توسط این شرکت‌های خریدار در اختیار کشاورزان در طرح کشاورز قراردادی قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید