Iranian Agriculture News Agency

آغاز کاشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان ارزوئیه

شهرستان ارزوئیه در سال گذشته رتبه اول سطح زیر کشت های گلخانه ای با توجه به توسعه سطح گلخانه های هیدروپونیک در استان را به خود اختصاص داد.

آغاز کاشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: کاشت محصولات گلخانه­ ای در سطح 33 هکتار از گلخانه های شهرستان از اوایل مرداد آغاز وتا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: عمده محصولات گلخانه­ ای که در این شهرستان تولید می‌شود خیارسبز،گوجه فرنگی وفلفل دلمه ای است و ارقام خیارسبز کاشته شده ناگین، نگین،کیهان، اسپادانا، مکس ول، سپهر و صحرا و ارقام گوجه فرنگی ساخیا ودافنیس است.

امیری اظهار کرد: 16 هکتار از گلخانه­ های شهرستان به صورت خاکی و 17 هکتار به صورت هیدروپونیک کشت می­شود و فصل برداشت گلخانه ها از آبان‌ماه آغاز می­‌شود و به طور متوسط در این شهرستان سالیانه بیش از 10000 تن انواع محصولات گلخانه ای تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی با بیان مزایای عمده کشت تولید محصولات گلخانه­‌ای، افزایش بهره‌وری مصرف آب، افزایش تولید در واحدسطح و اشتغالزایی است، افزود: از جمله مشکلات گلخانه داران این شهرستان که در زمان کاشت با آن مواجهه هستند بالارفتن قیمت بذر، پلاستیک، نوار تیپ، نهاده های شیمیایی شامل سموم وکودهای شیمیایی است به گونه ای که براساس رقم، قیمت هرعدد  بذر خیار 1000-2000تومان و قیمت هر بذر گوجه فرنگی به قیمت 2500-3000تومان، به دست کشاورز می رسد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید