Iranian Agriculture News Agency

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان هرسین خبرداد:

پیش‌بینی افزایش سطح زیر کشت زعفران هرسین به ۳۳ هکتار

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هرسین با بیان اینکه یکی از بر نامه های این مدیریت در سال جهش تولید توسعه کاشت زعفران بعنوان طلای سرخ بوده که نیاز آبی کم وارزش اقتصادی بالایی دارد می باشد افزود؛ امسال پیش بینی می شود سطح زیر کشت زعفران در شهرستان به ۳۳هکتار برسد.

پیش‌بینی افزایش سطح زیر کشت زعفران هرسین به ۳۳ هکتار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان استان کرمانشاه، علیرضا یاری پور با اشاره به اینکه  از ابتدا تاکنون سطح زیر کشت زعفران در شهرستان هرسین ۱۳هکتار بوده خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و جذب اعتباری بالغ  بر هفت میلیارد و سیصد میلیون ریال افزون بر هشتاد تن پیاز زعفران مرغوب بصورت رایگان بین کشاورزان شهرستان تقسیم شده و پیش‌بینی می ‌ود با اتمام کاشت سطح زعفران شهرستان به ۳۳هکتار برسد.

وی افزود زعفران کشت شده در سال اول قابلیت تولید ۱/۵کیلو گرم زعفران در هکتار داشته و با توجه به اینکه زعفران گیاهی چند ساله بوده و تا هفت سال تولید اقتصادی دارد در سالهای بعد می تواند بین ۵تا۷کیلوگرم در هکتار تولید کند.

وی توسعه صنایع بسته‌بندی وصادرات را مکمل کاشت این محصول دانست و تصریح کرد: با توجه به کیفیت بالای زعفران هرسین در صورت بسته‌بندی مناسب در بازار جهانی به قیمت هر کیلوگرم ۵ هزار دلار بفروش برسد که می‌تواند موجب اشتغالزایی وتوسعه اقتصادی شهرستان هرسین شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید