Iranian Agriculture News Agency

خرید ۶ هزار و ۲۹۴ دستگاه ماشین آلات کشاورزی

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با خرید ۶ هزار و ۲۹۴ دستگاه انواع تراکتور، کمباین و سایر ادوات کشاورزی از سال ۹۲ تا پایان مردادماه امسال، هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون جذب این استان شده است.

خرید ۶ هزار و ۲۹۴ دستگاه ماشین آلات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، بهشتی اظهار کرد: از این ادوات ۲ هزار و ۴۲۵ دستگاه تراکتور، ۸۶ دستگاه کمباین و سه هزار و ۷۸۳ دستگاه سایر ماشین آلات بخش کشاورزی بوده است.

وی افزود: از اول روی کارآمدن دولت یازدهم تا پایان سال گذشته هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و امسال نیز ۳۲۸ میلیارد ریال اعتبار در حوزه مکانیزاسیون جذب استان شده است.   

 بهشتی به خرده مالکی و کوچک بودن اراضی زراعی استان اشاره کرد و افزود: در استان خراسان شمالی باید بیشتر شرکت های فنی در حوزه مکانیزاسیون فعال باشند چرا که برخی از ماشین آلات کشاورزی عملا بدون استفاده می ماند و کشاورزان عرصه های زیادی برای کشت و کار ندارند.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: خراسان شمالی بیش از ۶۰ هزار دستگاه ادوات و ماشین‌آلات در بخش های مختلف کشاورزی دارد که حدود ۵۰ درصد این ناوگان فرسوده است.

بهشتی افزود: از مجموع ماشین آلات بخش کشاورزی ۱۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه تراکتور و هزار و 182 دستگاه کمباین است.

وی اظهار کرد: از سال ۹۲ خط اعتباری ویژه ای برای خرید ادوات و ماشین آلات بخش کشاورزی اختصاص یافته است، اما طرح ویژه ای برای خارج کردن ناوگان فرسوده و اسقاط آن از بخش کشاورزی وجود ندارد.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه ناوگان فرسوده بخش کشاورزی باید اسقاط و از رده خارج شود، افزود: هنوز برخی ادوات و ماشین آلات بخش کشاورزی با عمری بالای ۲۰ از چرخه فعالیت خارج نشده و بخشی از سوخت مصرفی این حوزه، باوجود نداشتن کاربری مفید، به این دستگاه ها اختصاص می یابد.

بهشتی افزود: به طور متوسط برای هر ۳۰ هکتار زمین یک تراکتور و برای هر ۸۵۰ هکتار کشتزار غله یک دستگاه کمباین در استان وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید