Iranian Agriculture News Agency

حمایت صندوق کارآفرینی امید از رونق گردشگری کشاورزی

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق از طرح‌هایی که منجر به توسعه و رونق گردشگری در بخش کشاورزی شده و افزایش اشتغال را به دنبال داشته باشد، حمایت می‌کند.

حمایت صندوق کارآفرینی امید از رونق گردشگری کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، اصغر نورالله‌زاده در آیین بهره‌برداری از نخستین گلخانه هیدروپونیک خراسان شمالی در اسفراین که از طریق ویدئوکنفرانسی صورت گرفت،  اظهار کرد: گردشگری کشاورزی امروزه در بسیاری از نقاط جهان معمول است و می توان از مزیت حوزه کشاورزی به‌ویژه در بخش گلخانه ای، بهره برده و مدلی را برای جذب گردشگر به آن تعریف کرد.

وی افزود: برنامه ریزی برای بازدید از گلخانه ها، محصولات و تجهیزات خاصی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد در کنار جاذبه های تاریخی می تواند گردشگران را به سمت گردشگری کشاورزی سوق دهد و از این طریق درآمدزایی برای فعالان این بخش ایجاد شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به مزیت تاریخی و گردشگری اسفراین گفت: می توان با استفاده از این مزیت برای ایجاد و توسعه گردشگری مبتنی بر کشاورزی، که سبب توسعه فزاینده در این حوزه می شود، استفاده کرد.

نورالله زاده با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید، آماده حمایت از طرح های گردشگری کشاورزی است، افزود: برای تحقق این امر باید طرح های زیادی در حوزه انواع گلخانه و فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در منطقه تعریف و اجرا شود تا از این طریق جذابیت زیادی برای بازدید گردشگران ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به ویژگی های خاص گلخانه هیدرو پونیک اسفراین در خراسان‌ شمالی، این طرح می تواند به پیشران توسعه منطقه در حوزه تولید محصولات گلخانه ای تبدیل شود.

وی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده از برنامه های اصلی این صندوق در ‌منطقه است و باید به حمایت از اجرای آن توجه بیشتر شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید