Iranian Agriculture News Agency

ثبت‌نام ۷۶۷ نفر در خراسان جنوبی برای تسهیلات اشتغال

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تعداد ۷۶۷ کشاورز خراسان جنوبی در سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری) برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۲۸۸ میلیارد تومان ثبت نام کرده اند.

ثبت‌نام ۷۶۷ نفر در خراسان جنوبی برای تسهیلات اشتغال

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مهدی فرجامی‌فر با اشاره به اینکه متقاضیان تسهیلات کشاورزی باید در سامانه سیتا ثبت‌نام و سپس کارشناسان فنی شهرستان‌ها نسبت به تایید اعتبارات و پروژه‌های طرح اقدام کنند، گفت: افرادی که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند باید در اسرع وقت نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این سامانه در راستای حمایت از متقاضیان ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی ایجاد شده است، افزود: بر اساس مصوبه ارائه شده در این زمینه بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند برای ایجاد ۱۰ رسته شغلی در سیتا ثبت نام کنند.

فرجامی‌فر از ثبت نام ۷۶۷ طرح کشاورزی استان با مبلغ ۲۸۸ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات اشتغال در سامانه سیتا خبر داد و افزود: از این تعداد ۹۸ نفر در بخش ایجاد گلخانه، ۳۱۵ نفر در بخش گیاهان دارویی،  ۳۰۵ نفر در بخش دام و طیور، یک نفر در بخش شیلات و ۴۸ نفر در بخش صنایع تبدیلی ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه متقاضیان ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی پس از ثبت نام در این سامانه و ارائه مدارک منتظر بررسی و پایش تقاضا از سوی جهاد شده و سپس به بانک‌ها معرفی می‌شوند، عنوان کرد: در سال جاری تاکنون ۱۲ طرح به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان انعقاد قرارداد شده و تسهیلات به طرح ها پرداخت شده است.

فرجامی‌فر با اشاره به اینکه دوران بازپرداخت این تسهیلات ۲ سال ساخت و مشارکت و ۶ ماه تنفس و پنج سال بازپرداخت پیش بینی شده است، ادامه داد: نرخ سود تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ استانی بخش کشاورزی در رسته فعالیت‌های منتخب (همانند اعتبارات ملی) در رسته فعالیت گلخانه ای، پرورش ماهی در قفس، مکانیزاسیون و کشت گیاهان دارویی با کارمزد ۱۲ درصد است و در رسته فعالیت صنایع تبدیلی و تکمیلی ۱۵درصد، سایر رسته‌ها مانند پرورش دام و طیور چهار درصد و تسهیلات سرمایه در گردش نیز ۱۸ درصد است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد: تسهیلات برنامه تولید و اشتغال بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه شناور است و به هر میزان جذب کنیم تسهیلات به استان اختصاص خواهد یافت.

وی در پایان گفت: در مجموع امسال علاوه بر تسهیلات برنامه تولید و اشتغال که به صورت شناور است بیش از ۳۰۸ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف زراعت و عشایری، تولید بذور گواهی شده، سرمایه در گردش کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی بهاره و پاییزه و به استان ابلاغ شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید