Iranian Agriculture News Agency

آغاز کشت گوجه فرنگی در مزارع استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: انتقال نشاء از گلخانه ها به مزارع و کشت پاییزه گوجه فرنگی استان بوشهر در سه منطقه تنگ ارم، بوشکان، و جم آغاز گردیده است و تاکنون قریب به 400 هکتار از مزارع این مناطق تحت پوشش این محصول قرار گرفته است.

آغاز کشت گوجه فرنگی در مزارع استان بوشهر

خسرو عمرانی در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر گفت: استان بوشهر دارای 11200 هکتار سطح زیرکشت گوجه فرنگی است که به‌صورت تولید خارج از فصل بوده و پیش‌بینی می‌شود در دو نوبت کشت پاییزه با سطح 1500 هکتار و تولید 82500 تن و زمستانه با سطح 9700 هکتار و تولید 533500 تن در مجموع 616000 تن محصول تولید شود.

عمرانی اظهار کرد: مهمترین ارقام گوجه فرنگی مورد کشت در استان بوشهر شامل متین 8320 کویینتی افرا جم اولا و ... است که صد در صد مزار از طریق کشت نشایی انجام شده و همچنین آبیاری همه مزار استان توسط روش‌های نوین آبیاری (آبیاری تیپ) صورت می پذیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: کشاورزان و تولید کنندگان این نوع محصول اهتمام لازم در خصوص رعایت تفاهم‌نامه چهار جانبه الگوی کشت و رعایت سطوح کشت در مناطق مختلف استان وفق الگوی کشت ابلاغی به شهرستانها معمول دارند تا از بروز مشکلاتی همچون کاهش و افت شدید قیمت در زمان پیک تولید این نوع محصول جلوگیری به عمل آید و با بازاریابی مناسب آن و ایجاد زمینه صادراتی مناساب محصول در زمان تولید و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری آن سود و عایدی مناسابی نصیب کشاورزان شده و در راستای جهش تولید قدم های مفید و مطلوبی برداشته شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید