Iranian Agriculture News Agency

25 مرداد روز تکریم بازنشستگان

25 مرداد ، روز خانواده و تکریم بازنشستگان گرامی باد.

25 مرداد روز تکریم بازنشستگان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، پیام رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان به مناسبت روز تکریم از بازنشستگان بشرح زیر است:

                                                                                  بسمه تعالی 

رسول خدا (صلی الله علیه و آله): هر کس در اسلام، بزرگسالی را گرامی دارد و احترام نماید، خداوند او را در قیامت از سختی ها و مشکلات در أمان می دارد. (کافی، ج ۲، ص ۶۵۸، ح ۳)

۲۵ ذی الحجة با توجه به نزول سوره مبارکه هَلْ أَتَى، در تقویم جمهوری اسلامی، به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامیده شده است. به راستی، کلام شیوای پیامبر مهربانی ها (ص) که می فرماید : "انسان کهنسال در بین خانواده‌اش، جایگاهی همچون پیامبرِ آنان را دارد" (بحار الأنوار، ج۷۲، ص ۱۳۷)، در هیچ فرهنگ و تمدن یافت نمی شود. اهمیت بزرگسالان تا جائی است که امام صادق (ع) هشدار می دهد که اگر بزرگتان را احترام نکنید از ما اهل بیت (ع) نیستید.

اهمیت ابعاد اجتماعی تکریم بزرگسالان و پیشکسوتان، از ابعاد دینی آن پایین تر نیست. امروزه روانشناسان اجتماعی مطالعات گسترده ای درخصوص بازنشستگی و مراقبتهای پس از آن انجام داده اند و بر این باور هستند که کنش ها و واکنش های متقابل با این عزیزان، آثاری شگرف دارد. اندیشمندان این حرفه، بازنشستگان را بهترین مشاوران، در عرصه های مختلف اجتماعی می دانند، که با کمترین توقع، بیشترین منفعت را به  جامعه هدیه می نمایند. وضعیت کنونی بازنشستگان، در حقیقت تصویر آینده را در اذهان شاغلینِ امروز، ترسیم می کنند. هرگونه تکریم و بزرگداشت مقام و منزلت ایشان، فعالان امروز جامعه کار را به آینده امیدوار می نماید.

اینجانب در پایان، ضمن تبریک این روز، به تمامی بازنشستگان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، برای یکایک این عزیزان و خانواده محترم شان، از خدواند متعال سلامتی و بهروزی و برای همکاران سازمان و خانواده محترمشان ، توفیق روزافزون مسألت می نمایم.

                                                                         مهرداد مرادمند

                                               رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید