Iranian Agriculture News Agency

«پُل» با حال و هوای شهدای جهادگر رسانه منتشر شد

سی و دومین شماره نشریه خبری- تحلیلی" پل" به صاحب‌امتیازی اداره کل امور ایثارگران وزارت جهادکشاورزی و به مدیرمسئولی سید حمزه رضوی منتشر شد.

«پُل» با حال و هوای شهدای جهادگر رسانه منتشر شد

 

سی و دومین شماره نشریه خبری- تحلیلی" پُل" به صاحب‌امتیازی اداره کل امور ایثارگران وزارت جهادکشاورزی و  مدیرمسئولی سید حمزه رضوی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، این نشریه در نسخه شماره مرداد ماه خود که در اقدامی متناسب با مناسبت مهم این ماه سرمقاله این شماره را به مناسبت 17 اَمرداد روز خبرنگار به مطلبی در باب «جهادگران عرصه رسانه» اختصاص داده است؛ یادی کرده از راست‌قامتان جاودانه تاریخ و شهیدان شاهدی که با مجاهدتی خاموش در کمیته فرهنگی و روابط عمومی جهاد سازندگی در قالب «دو هفته‌نامه جهاد» یا «گروه رادیویی و تلویزیونی جهاد» فعالیت داشتند، جان دادند و جان آفریدند و اکنون در مجمع ملکوتیان شعر حضور می‌سرایند و ....

البته شورای سردبیری این ماهنامه در مطلب جداگانه دیگری هم به مناسبت 16 امرداد روز شهدای جهاد سازندگی با ذکر منبع «مجله جهاد» شماره 37 مورخ 21 مرداد 61 خورشیدی، یادی کرده از شهید ولی‌الله نیکبخت و شهید امام‌بخش ریگی که به عنوان نخستین شهدای جهاد سازندگی، ضدانقلاب را در توطئه اختلاف افکنی بین شیعه و سنی رسوا کردند.

پرونده ویژه این شماره "پل" نیز اختصاص دارد به 26 مرداد (سالروز بازگشت پرستوها به میهن) و درج تصاویر و اسنادی پراحساس از آزادگان و جانبازان جهادگر در دوران دفاع مقدس.

مصاحبه اختصاصی با دکتر علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری از سال 68 تا‌کنون از مصاحبه‌های خواندنی این شماره است که وی ضمن اشاراتی به شیوه آشنایی خود با شهید امیر چیت‌سازیان به نقل برخی خاطرات جهادی از دوران فعالیت وی در کمیته انقلاب پرداخته و در بخشی از آن نیز به نقل خاطره ای از نظارت این کمیته در همدان به قیمت کالاها پرداخته و گفته: «در یک مقطعی گوشت گران شده بود که هم آیت الله مدنی دستور دادند مردم گوشت مصرف نکنند، هم اینکه دستور دادند بازار کنترل شود و در بقیه موارد هم قیمت‌ها در کنترل بود و....»

البته این نشریه در بخش دیگری از این شماره با سرکلیشه «فرهنگ جهادی» به انتشار بخش دوم و پایانی سخنان شهید بهشتی برای نخستین بار در جمع اعضای جهاد سازندگی پرداخته که محور آن اهمیت حفظ زمینه مردمی سپاه و جهاد و نقش این ویژگی در شکست نخوردن انقلاب است.

انتشار مطلبی با عنوان «مرثیه حج خونین سال 1366» به قلم سردار جهادگر شهید سید مرتضی آوینی؛ بخش عملیاتها و اسناد از جمله عملیات نصر 7 در مورخ 12 مرداد 66 ؛ عملیات مرصاد در مورخ 3 مرداد 67 (که پاتکی بود به هجوم خائنانه گروهک منافقین) و همچنین برخی اخبار داخلی از اداره کل امور ایثارگران و سایر مطالب خواندنی، از جمله مطالبی است که بروبچه‌های جهادی وزارت جهادکشاورزی امروز را به حال و روزهای جان‌فشانی‌های دوران دفاع مقدس خواهد برد ...

پل سومین سال انتشارش را می‌گذراند و به عنوان نشریه الکترونیکی از طریق لینک (اینجا) در دسترس تمام علاقه‌مندان فرهنگ جهادی است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید