Iranian Agriculture News Agency

عملیات بیابان‌زدایی در 250 هکتار از اراضی دامغان اجرا شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: عملیات بیابان‌زدایی در قالب نهالکاری، آبیاری و مراقبت در سطح 250 هکتار از راضی بیابانی بخش امیرآباد پایان یافت.

عملیات بیابان‌زدایی در 250 هکتار از اراضی دامغان اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اکبر عباسی راد روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات بیابان‌زدایی بخش امیرآباد دامغان با اعتباری معادل چهار میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده است.

وی بیان کرد: این عملیات به‌صورت‌ پیمانی و توسط پیمانکار بخش خصوصی به اجرا درآمد.

عباسی راد خاطرنشان کرد: در اجرای عملیات بیابان‌زدایی بخش امیرآباد، از نهال تاغ و آتریپلکس به دلیل سازگاری با شرایط سخت محیطی استفاده شد.

وی تصریح کرد: جلوگیری از فرسایش باد ، تثبیت خاک ، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، مهار هجوم ماسه‌های روان به روستا و تعدیل و تلطیف آب و هوای منطقه از مهم‌ترین نتایج حاصل از اجرای طرح‌های نهالکاری در مناطق بیابانی است.

عباسی راد اظهار کرد: 10 میلیارد ریال طرح بیابان‌زدایی شامل نهالکاری، بذرپاشی و احداث بندهای خاکی هلالی با هدف رفع مشکلات ناشی از افزایش بیابان‌زایی در بازه زمانی ابتدای تیرماه سال گذشته تاکنون اجرا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: به منظور جلوگیری از گسترش بیابان‌، هر ساله قسمتی از عرصه‌های بیابانی شهرستان نهالکاری می‌شود که امسال این طرح به‌صورت‌ پیمانی در سطح 570 هکتار از مناطق بیابانی بخش امیرآباد ، رشم و معلمان در حال انجام است.

بیش از 671 هزار هکتار از عرصه‌های شهرستان را عرصه‌های بیابانی دربرگرفته که از آغاز فعالیت‌های تثبیت شن در شهرستان از سال 1347 تا کنون در سطحی بالغ بر 58 هزار هکتار از این اراضی عملیات بیابان زدایی اجرا شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید