Iranian Agriculture News Agency

تأمین سهمیه‌ای بیش از 7درصد نهاده‌های مورد نیاز کارخانجات خوراک طیور استان کردستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در چهار ماه ابتدایی امسال بیش از 7 درصد نهاده‌های مورد نیاز کارخانجات خوراک طیور استان رابه صورت سهمیه و با نرخ دولتی تامین کرده ایم و این روند در آینده به صورت منظم و با برنامه مدون شده انجام خواهد شد.

تأمین سهمیه‌ای بیش از 7درصد نهاده‌های مورد نیاز کارخانجات خوراک طیور استان کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، جلسه هماهنگی به‌منظور  تعامل و همکاری بیشتر اتحادیه مرغداران با کارخانجات تولید خوراک طیور با حضور معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، مدیر توسعه بازرگانی، مدیر صنایع کشاورزی، مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان و صاحبان کارخانجات تولید خوراک طیور  استان استان برگزار شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: در چهار ماه ابتدایی امسال بیش از 7 درصد نهاده های مورد نیاز کارخانجات خوراک طیور استان رابه صورت سهمیه و با نرخ دولتی تأمین کرده‌ایم و این روند در آینده به‌صورت منظم و با برنامه مدون شده انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس توافقی که ما بین اتحادیه مرغداران استان و کارخانجات خوارک طیور استان به عمل خواهد آمد سهمیه ذرت و کنجاله سویای مرغدارانی که از دان آماده استفاده خواهند کرد در اختیار کارخانجات خوراک طیور قرار خواهد گرفت.

ذکریایی نژاد ادامه داد: سهمیه مرغدارانی هم که در واحد تولیدی اقدام به تولید دان خواهند کرد کما فی سابق از طریق اتحادیه در اختیار مرغداران قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما کوتاه کردن دست دلالان ، تعادل در بازار خوراک دام و طیور و حذف بازار سیاه نهاده های در استان است اذعان کرد: این طرح در نهایت هم به نفع مرغداران و هم کارخانجات داخل استان خواهد بود.

ذکریایی‌نژاد در زمینه قیمت نهاده‌های طیور هم گفت: ملاک ما برای قیمت خوراک آماده طیور قیمت تعیین شده از سوی انجمن صنایع خوراک طیور و ابزیان کشور است و تولید کنندگانی که از نهاده هایی با نرخ دواتی استفاده می کنند باید تابع این قیمت گذاری باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید