Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

تعیین تکلیف اختصاص آب به فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری خوزستان با وزارت نیرو است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه طرح 550 هزار هکتاری هدیه مقام معظم رهبری به کشور و استان خوزستان است عنوان کرد: تعیین تکلیف اختصاص آب به فاز دوم این طرح با وزارت نیرو بوده و این تعیین تکلیف باید با برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی و روح کشاورزی در استان همخوانی داشته باشد.

تعیین تکلیف اختصاص آب به فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری خوزستان با وزارت نیرو است

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان: خدارحم امیری‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه‌‌ای با حضور علیرضا ورناصری نماینده  شهرستان‌های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس و معاونان و مدیران این سازمان در اندیکا برگزار شد اظهار کرد: رسالت وجودی وزارت و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، پیگیری مسائل و رفع مشکلات بخش کشاورزی و بهره‌برداران استان است.

وی با بیان اینکه باید با ارائه راهکار و خلاقیت در رفع مشکلات بهره‌برداران بکوشیم افزود: کار، پیشرفت و تولید ملاک ارزیابی مدیران  جهاد کشاورزی در استان خواهد بود که بررسی و رصد کشت‌های تابستانه می‌تواند ملاک خوبی برای این ارزیابی باشد.

امیری زاده در ادامه ضمن اشاره به شرایط سخت کنونی کشور تصریح کرد: در حال حاضر با شرایط سختی مواجه هستیم، تحریم‌های ظالمانه و حداکثری از یک سو و شیوع بیماری کووید 19 در کشور و استان از سوی دیگر، می‌طلبد تا از تمام پتانسیل و ظرفیت‌ها برای پشت سر گذاشتن این شرایط سخت استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه طرح 550 هزار هکتاری هدیه مقام معظم رهبری به کشور و استان خوزستان است عنوان کرد: تعیین تکلیف اختصاص آب به فاز دوم این طرح با وزارت نیرو بوده و این تعیین تکلیف باید با برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی و روح کشاورزی در استان همخوانی داشته باشد.

وی با بیان این که طرح 550 هزار هکتاری جزء طرح‌های ضروری برای کشور محسوب می‌شود یادآور شد: همه کشاورزی این طرح نیست و ما باید ضمن پیگیری این طرح که هدیه مقام معظم رهبری به کشور و استان است طرح‌های دیگر را نیز پیگیری و اعتبارسازی کنیم.

امیری زاده گفت: طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار یکی از پروژه‌های بسیار مناسب و مستعد برای این مناطق بوده که با توجه به شرایط  خاص آب و هوایی و شیب اراضی، اجرای آن در این مناطق بسیار مطلوب است.

وی با بیان این  که خوزستان پهناورترین جلگه کشاورزی کشور است گفت: استان خوزستان همچنان بر قله رفیع تولیدات بخش کشاورزی کشور ایستاده است.

 امیری زاده گفت: پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در استان خوزستان وجود دارد بی‌نظیر است، خوزستان با تولید 17میلیون تن تولید انواع محصولات کشاورزی بیش از 13.5 درصد از کل تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است. 

وی بر ارزآوری برای کشور با تولید محصولات کشاورزی تاکید و عنوان کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌هایی که در کشور و به خصوص در استان خوزستان وجود دارد می‌توان به ارزآوری، پایداری تولید و امنیت غذایی دست یافت.

امیری زاده با بیان اینکه در بخش کشاورزی پتانسل‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد گفت: لازمه رسیدن به استقلال که شیرین‌ترین کلمه وجودی بشری است تولید محصولات کشاورزی و رسیدن به پایداری تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تفکر جهادی خاطرنشان کرد: منشاء این تفکر ریشه در وزارت جهاد کشاورزی دارد و همه باید این تفکر بسیجی و جهادی را سرلوحه کار خویش قرار داده و به آن عمل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به آموزش بهره‌برداران در این شهرستان‌ها بیان داشت: حلقه مفقوده کشاورزی در کشور و در استان خوزستان نظام‌های بهره‌برداری است که در صورت عدم وجود این نظام‌ها نمی‌توانیم در زمینه‌های مختلف موفق عمل کنیم.

وی در ادامه گفت: باید بتوانیم کشاورزی را در استان از کشاورزی معیشتی به سوی کشاورزی تولید محور سوق دهیم.

امیری زاده با بیان اینکه ایران یکی از خاستگاه‌های مهم گیاهان دارویی محسوب شده و استان خوزستان از پتانسیل بسیار خوبی برای کشت این گیاهان برخوردار است اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که برای اجرا در این شهرستان‌ها مناسب بوده، پروژه کشت گیاهان دارویی است، همچنین با توجه و وجود سدهای متعدد و 22 میلیارد متر مکعب ذخیره آبی پشت این سدها طرح‌های پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهی متراکم از جمله پروژه‌هایی هستند که در صورت صدور مجوز، ضمن ایجاد تحولی عظیم در زمینه اشتغالزایی می‌تواند گام بزرگی را نیز در جهت تحقق شعار جهش تولید در استان بردارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید