Iranian Agriculture News Agency

مصرف مرغ سبک وزن در سبد غذایی اصفهانی‌ها کمرنگ است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: لازم است فرهنگ استفاده از مصرف مرغ درشت وزن در اصفهان تصحیح و در راستای ترویج فرهنگ مصرف مرغهای سبک وزن اقدام شود.

مصرف مرغ سبک وزن در سبد غذایی اصفهانی‌ها کمرنگ است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، حسین ایراندوست با تاکید بر تشویق شهروندان اصفهانی در استفاده از مرغ سبک وزن اظهار داشت: اصفهانی‌ها تمایل زیادی به خرید مرغ‌های درشت وزن دارند که لازم است این الگوی تغذیه‌ای اصلاح شود.

وی افزود: مرغ‌های درشت وزن با ذخایر چربی، سلامت مصرف کننده را به خطر می‌اندازند و از نظر تولید هم مقرون به صرفه نیست.

ضرورت ترویج مصرف مرغ سبک وزن در اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: لازم است فرهنگ مصرف مرغ درشت در میان اصفهانی‌ها تصحیح و در راستای ترویج مصرف مرغ سبک (سایز) اقدام شود.

وی اعلام کرد: اصفهانی‌ها بیشترین استفاده کنندگان مرغ درشت وزن در کشور هستند و برای اصلاح این اتفاق تمهیدات کافی اندیشیده شده که در آینده بسیار نزدیک اجرایی می‌شود.

ایراندوست با تاکید بر اینکه مرغ با وزن ۱.۲ کیلوگرم در شهرهای دیگر و حتی کشورهای خارجی مورد استقبال قرار می‌گیرد، اظهار داشت: مرغ سبک (سایز) با وزن ۱.۲ تا ۱.۸ کیلوگرم از نظر کیفیت و طعم مطلوب است؛ با افزایش وزن مرغ و تجمع چربی در محوطه شکمی و دانی (خوراک طیور) که با محدودیت وارداتی نهاده‌های طیور هم مواجه هستیم به جای تبدیل به پروتئین مفید برای چربی‌های مضر هزینه می‌کنیم.

وی اضافه کرد: از آنجا که در تمام دنیا مرغ‌های سبک تولید می‌شود با فرهنگ سازی می‌توان به جای مرغ سه کیلوگرمی مرغ‌های سبک را در سبد غذایی اصفهانی‌ها تعریف کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید