Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان هشترود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود از آغاز برداشت گندم در مزارع این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان هشترود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مجید احمدی ضمن بیان این مطلب افزود: برداشت محصول گندم از 19 تیر در این شهرستان آغاز و تا اوایل شهریور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در سال زراعی جاری 96 هزار و 3۵۰ هکتار از اراضی شهرستان شامل 95 هزار هکتار دیم و یکهزار و 350 هکتار اراضی آبی به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می شود حدود 140هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.

 احمدی اضافه کرد: خرید تضمینی این محصول از برنامه های مهم دولت است که پیش بینی می شود در سال جاری حدود 100هزار تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان شهرستان خریداری شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود قیمت خرید تضمینی گندم را ۲۵ هزار ریال در ازای هر کیلوگرم اعلام کرد و گفت: با تمهیدات انجام یافته در نظر است در سالجاری به منظور جلوگیری از سوء استفاده دلالان از وضعیت بازار و تحقق حقوق بهره برداران، بهای گندم خرید شده در سریع ترین زمان ممکن به حساب آنان واریز کند.

وی تاکید کرد: امسال بهره‌برداران این شهرستان با استفاده از  400 دستگاه کمباین شامل سیصد دستگاه کمباین مهاجر و یکصد دستگاه کمباین بومی محصول غلات خود را از مزارع برداشت می‌کنند.

احمدی ادامه داد: در راستای نظارت دقیق بر برداشت و کاهش افت کیفی، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هشترود نظارت و بازرسی عملکرد کمباین‌های بومی و مهاجر را در دستور کار خود قرار داده است، در این خصوص 2 گروه بخش خصوص در کار معاینه فنی و کنترل ضایعات برداشت با مدیریت جهادکشاورزی همکاری خواهند نمود.

وی در پایان گفت: امسال 9 مرکز خرید تضمینی، گندم مازاد کشاورزان شهرستان هشترود را خریداری خواهند کرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید