Iranian Agriculture News Agency

همکاری بسیج سازندگی با سازمان جنگل‌ها در راستای توسعه همه‌جانبه

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین بسیج سازندگی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: این تفاهم‌نامه باهدف توسعه همه‌جانبه در بخش‌های اطفای حریق، حفاظت از جنگل، مراتع، بیایان‌زدایی، آبخیزداری و مرتع‌داری منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا، محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در مراسم انعقاد تفاهم‌‌نامه فی مابین سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور با سازمان بسیج سازندگی، گفت: سازمان بسیج مستضعفین یک ابر نهاد تسهیلگر از دل مردم است که قدرت بسیج‌کنندگی گسترده در سطح کشور دارد.

وی ادامه داد: این سازمان به کمک نهادهای انقلابی، حاکمیتی و دستگاه های اجرایی می‌آید تا امتداد ماموریت آن ها را در دل مردم انجام دهد.

زهرایی با تاکید بر ظرفیت‌، شبکه نیروی انسانی متخصص و آموزش‌دیده بسیج است، یادآور شد: این شبکه آموزش دیده و متخصص می‌تواند در انجام ماموریت دستگاه‌های اجرایی نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین بسیج سازندگی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، افزود: این تفاهم‌نامه باهدف توسعه همه‌جانبه در بخش‌های اطفای حریق، حفاظت از جنگل، مراتع، بیایان‌زدایی، آبخیزداری و مرتع‌داری منعقد شده است.

زهرایی یادآور شد: همچنین می‌توان از ظرفیت بسیج در قالب نیروی انسانی و ظرفیت صندوق‌های قرض الحسنه مردم‌یار و اشتغال‌زا در راستای اهداف تعیین شده استفاده کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: هم‌اکنون ۱۹ هزار و ۸۵۰ صندوق قرض‌الحسنه در سراسر کشور تشکیل شده است. علاوه بر آن، بسیج ۲۳ هزار گروه جهادی از نیرو‌های جوان متعهد و آموزش دیده در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه گروه جهاد بسیج به صورت شبکه مویرگی در ۱۶۰ هزار رده از جمله دفتر، کانون و پایگاه مقاومت در روستا‌ها و شهر‌ها سازماندهی شده است، یادآور شد: این سازماندهی‌ها می‌توانند کمک‌یار دستگاه‌های اجرایی در انجام ماموریت‌های محوله باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در پایان ضمن ابراز امیدواری درباره همکاری این دو سازمان، گفت: اطمینان داریم با در کنار هم قرار گفتن دو سازمان و ظرفیت آن‌ها، اهداف سازمان مراتع و جنگل‌ها محقق می‌شود و بسیج سازندگی نیز به اهداف خود که همانا مقابله با محرومیت‌زدایی، فقر و تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها است، برسد.

انتهای پیام