Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه ستاد عفاف و حجاب در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

جلسه ستاد عفاف و حجاب در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه ، اعضای شورا و نمایندگان حوزه مقاومت بسیج شهید طرحچی در اتاق جلسات برگزار شد.

برگزاری جلسه ستاد عفاف و حجاب در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان در این جلسه  با اشاره به آیات سوره مبارکه نور اظهار کرد: قران کریم دستورات زیادی در این خصوص مطرح کرده است. البته شاید در بحث حجاب بیشتر تاکید بر زنان و دختران باشد ،ولی وقتی موضوع عفاف مطرح می شود این آیات هم به مردان مومن و هم به زنان مومنه تاکید بر داشتن عفاف دارند.

 حجت السلام احمدی پناه افزود::قران بر حریم چشم بسیار تاکید دارد چه در بحث زنان و چه در بحث مردان.یعنی مردان و زنان نامحرم هنگام نگاه کردن باید حدود چشم خود را نگاه داری کنند و از نگاه به نامحرم خودداری کنند.

وی گفت:قران بعد از بحث چشم چرانی چه درمردان و چه در زنان به پوشش زنان تاکید می کند ، زنان باید زینتهای خود را بپوشانند و برای محرمان خود اشکار کنند.

وی بیان کرد: قران در ادامه در این سوره بحث ازدواج را مطرح می سازد و به زنان و مردان مومن تاکید می کندکه این امر بایستی ترویج گردد ، همه هدف قران از این مباحث اینست که جامعه بشریت پاک باشد و انسانها در امنیت روحی  روانی زندگی کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان ادامه داد:  ما دستورات  زیادی در خصوص ضرورت عفاف و حجاب داریم ، اهمیت این موضوع ابتدا باید از نگاه مدیران و مسئولین مطرح شود وآنان نیز باید در این خصوص برنامه ریزی و مطالعه داشته باشند،حضور مسئولین در این جلسات و ارائه نظرات آنان در این خصوص بیانگر اهمیت دادن آنان به این امر خطیر است .

وی اضافه کرد: امروزه نمی توان بدون برنامه ریزی و شناخت مخاطب تبلیغ کرد و باید کار فرهنگی ریشه ای انجام داد،مسئولین و مشاوران باید شناخت کافی از همکاران ما چه در استان و چه در شهرستانها و مشکلات آنان داشته باشند تا بتوانیم برنامه ریزی و آسیب شناسی مشکلات را بهتر انجام دهیم و پیشگیری قبل از وقوع داشته باشیم،نگذاریم به خانواده همکار ما آسیب برسد.

در ادامه  جلسه همه اعضا به بحث و بررسی در خصوص برنامه های پیشنهادی هفته عفاف و حجاب ،تقسیم وظایف مربوط به این حوزه ،فعالیت در فضای مجازی ، تشویق همکاران و انجام فعالیتهای همدلانه  پرداختند.

برگزاری همایشی به شکل ویدئو کنفرانس در سطح همکاران خانم ستاد استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها ، برگزاری  مسابقه کتابخوانی و مقاله نویسی با موضوع عفاف ،برگزاری جلسه هم اندیشی خانمهای نمازگزار سازمان و تقدیر از آنان نیز در این هفته  بخشی از مصوبات این جلسه بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید