Iranian Agriculture News Agency

اعلام قیمت خرید تضمینی گندم در شهریور ماه

حدود ۹۳ درصد وجه خرید گندم به حساب کشاورزان واریز شد

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی گفت: مزارع گندم در سال جاری از وضعیت نسبتاً خوب و مطلوبی برخوردار هستند.

اعلام قیمت خرید تضمینی گندم در شهریور ماه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جواد وفابخش در حاشیه بازدید و ارزیابی مزارع گندم در شهرستان هشترود در گفتگو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب افزود: قیمت نهایی خرید تضمینی گندم از کشاورزان در شهریورماه سالجاری از طرف دولت اعلام خواهد شد.  

وی ادامه داد: اقداماتی که قرار بود در سال های اخیر در منطقه هشترود انجام شود شامل جابجایی ارقام و ورود ارقام جدید به جای ارقامی مانند رقم سرداری بود که در عرض 4 سال گذشته حدود 6 الی 7 رقم به جای رقم سرداری جایگزین شده است و جا دارد بابت این موفقیت از کشاورزان زحمتکش و مسئولین ذیربط تقدیر و تشکر به عمل آید.

 وفابخش با ابراز خرسندی نسبت به ادامه برداشت گندم در سطح کشور، اظهار کرد: بالغ بر 4 میلیون تن گندم در سطح کشور خریداری شده است و تا این لحظه حدود 93 درصد هزینه و وجه خرید گندم به حساب کشاورزان واریز شده است.

معاون امور زراعت وزیرجهادکشاورزی با بیان اینکه امیدواریم کشاورزان حدود 10 میلیون تن گندم در سال 99 به سیلوها تحویل دهندافزود: بابت امنیت غذایی و ضریب خوداتکائی وضعیت بسیار خوبی را برای کشور پیش بینی می‌کنیم.

وی در ارتباط با بحث های فنی و ایجاد تناوب های مفید برای کشاورزان منطقه هشترود، عنوان نمود: حبوباتی که در شهرستان هشترود در تناوب با کشت گندم رایج است نقش بسیار خوبی از خود در این راستا ایفاء می کنند و ارقام بسیار خوبی در دسترس کشاورزان قرار دارد.

 وفابخش ادامه داد: برای سالهای آینده بایستی طوری برنامه ریزی کنیم تا گیاهان علوفه ای نیز در تناوب با گندم در شهرستان هشترود کشت و تولید شوند و زنجیره کاملی از تولیدات دیمی در این منطقه ایجاد شود.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی در بخش پایانی سخنان خود گفت: قیمت تضمینی خرید گندم در شهریور ماه از طرف دولت تعیین و ابلاغ خواهد شد و معاونت امور زراعت وزارت جهادکشاورزی پیشنهادهای خوبی در این خصوص به دولت محترم ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید