Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نشست صمیمی مسئولین و خبرگان بخش کشاورزی شهرستان بجنورد

نشست صمیمی مسئولین و خبرگان بخش کشاورزی شهرستان بجنورد به همت مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و با مشارکت فرمانداری و ادارات مربوطه و با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی، نماینده مردم شریف بجنورد در مجلس و جمعی از خبرگان بخش کشاورزی با هدف هم اندیشی، مشورت و رفع موانع تولید در تالار حافظ شهرداری بجنورد برگزار شد.

برگزاری نشست صمیمی مسئولین و خبرگان بخش کشاورزی شهرستان بجنورد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این نشست با بیان اینکه شناسایی موانع و مشکلات بخش کشاورزی و تلاش در جهت رفع این موانع وظیفه اصلی جهاد کشاورزی است گفت: برگزاری چنین نشست هایی در جهت ارتقای تعاملات سازنده، امکان مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی در فرآیند راهبری و برنامه ریزی وایجاد هم افزایی در جهت حل مسائل و معضلات کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد نیز پس از بیان پتانسیل ها و قابلیت های این شهرستان در بخش های مختلف کشاورزی به برخی از موانع و مشکلات در این حوزه اشاره کرد.

مهندس یحیی رمضانی گفت: علی رغم وجود منابع بسیار غنی و شرایط مساعد جهت توسعه فعالیت کشاورزی در شهرستان بجنورد، بهره برداران بخش کشاورزی با مشکلات متعددی در زمینه تولید و عرضه محصولات کشاورزی مواجه هستند.

وی با اشاره به عدم وجود آمار دقیق در بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: اصلاح و کاهش خطا در آمار کشاورزی شهرستان اصلی ترین و مهترین اقدامات سازنده این مدیریت در سال جاری است.

رمضانی در ادامه گفت: توسعه سیستم های آبیاری نوین نیز جهت حفظ منابع آبی و افزایش سطح زیر کشت امری ضروریست ولی خرد و پراکنده بودن اراضی کشاورزی هزینه های گزافی را جهت تجهیز مزارع به سیستم های آبیاری تحت فشار در بر دارد.

وی به اجرای ناقص سیاست های الگوی کشت اشاره کرد و گفت: تقویت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با تزریق سه ساله اعتبار می تواند بخش اعظمی از مشکلات کشاورزان را در زمینه تهیه نهاده های مورد نیاز و تامین مالی مرتفع کند.

مدیر جهاد کشاورزی بجنورد در ادامه افزود: بخش عمده ای از مشکلات کشاورزان شهرستان عدم وجود صنف توانمند و قوی می باشد لذا افزایش پوشش و تعداد اعضای نظام صنفی کشاورزان بسیار حائز اهمیت بوده و در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

وی اظهار کرد: وجود موانع و نواقص متعدد درسیستم های مالی و بانکی  منجر به عدم دسترسی به موقع کشاورزان به منابع مالی می گردد و گفت: در حوزه کشاورزی تمام اقدامات متکی به زمان است بنابراین باید اعتبارات سریع و به موقع تخصیص داده شود.

وی با اشاره به قانون های دست و پا گیر در بخش های مختلف کشاورزی خواستار بازنگری دقیق قوانین و کاهش بروکراسی های اداری در جهت جهش تولید در بخش کشاورزی شد.

 وحیدی نماینده مردم شریف بجنورد در مجلس ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند و پیگیری های موثر مدیر جهاد کشاورزی در جهت رفع موانع تولید در بخش کشاورزی در سال مزین به شعار جهش تولید گفت: با کمک شرکت های دانش بنیان و با بهره گیری از علم روز دنیا می توان به کمک کشاورزان شهرستان شتافت.

عوض زاده فرماندار بجنورد نیز با اشاره به نقش موثر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در جهت رفع مشکلات کشاورزان گفت: با عنایت به برگزاری جلسات و اقدامات صورت گرفته، افزایش اعتبار صندوق در دستور کار قرار گرفته است که امید است تا انتهای سال جاری اعتبار لازم تخصیص و به صندوق تزریق شود.

وی همچنین از اخذ مجوز های لازم جهت احداث شهرک گلخانه ای به مساحت ۱۰۰ هکتار در شهرستان بجنورد خبر داد و گفت: با پیگیری های موثر مدیر جهاد کشاورزی بجنورد این شهرک گلخانه ای به زودی در روستای لنگر از توابع بخش مرکزی این شهرستان کلنگ زنی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید