Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی خوزستان خبر داد:

خرید بیش از 7 هزار تن گوجه فرنگی در طرح حمایت از کشاورزان

مدیر تعاون روستایی خوزستان از خرید بیش از 7 هزار تن گوجه فرنگی در طرح حمایتی از کشاورزان گوجه کار استان خبر داد.

خرید بیش از 7 هزار تن گوجه فرنگی در طرح حمایت از کشاورزان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان جمشید بنی فری مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: کار خرید گوجه فرنگی در طرح حمایتی گوجه‌کار از اواخر خردادماه آغاز و تا تاریخ 9 تیرماه رقمی بالغ بر 7 هزار تن گوجه از کشاورزان خوزستانی خرید شده است.

وی ادامه داد: اکنون در دو شهرستان دزفول و شوشتر کار خرید گوجه به اوج خود رسیده و 4 کارخانه تولید رب گوجه بخش خصوصی در 2 شهرستان با ظرفیت روزانه حدود 600 تا 700 تن در حال خرید گوجه‌فرنگی زیر نظر تعاون روستایی استان می‌باشند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان کرد: شهرهای دزفول، شوشتر، اندیمشک، شوش و گتوند از جمله شهرستانهایی هستند که کشاورزان آنها مشغول برداشت گوجه‌فرنگی هستند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان این عملیات رقمی بالغ بر 15 هزار تن گوجه از کشاورزان استان خریداری شود.

بنی‌فری با بیان اینکه طرح حمایتی گوجه‌فرنگی بدون محدودیت همچنان ادامه دارد افزود: این طرح در کمک به تنظیم بازار موثر بوده، از این رو یکی از دلایل عمده ایجاد طرح حمایتی گوجه توسط تعاون روستایی از کشاورزان، کمبود تقاضا در بازار بود و تعاون روستایی طبق رسالت خود که حمایت از کشاورزان است به پرداخت یارانه دولتی گوجه فرنگی به صورت حمایتی پرداخت تا کشاورزان بیش از این متضرر نشوند.

گفتنی است، بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان امسال حدود ۱۰هزار هکتار از اراضی شوشتر، دزفول، شوش، گتوند و اندیمشک زیرکشت این محصول رفته و برآورد شده حدود ۷۰ هزار تن گوجه فرنگی مرغوب از اراضی استان برداشت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید