Iranian Agriculture News Agency

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران

انجام ۲۰۰۰ مورد بازرسی از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی دهلران

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۳۳۸ مورد بازرسی از اماکن عرضه گوشت و فرآورده های خام دامی شهرستان انجام شده است.

انجام ۲۰۰۰ مورد بازرسی از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی دهلران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، ایوب دارابی اظهار کرد: در این بازرسی‌ها ۱۳۶ کیلوگرم مواد لبنی، تخم مرغ، گوشت مرغ، ماهی و گوشت قرمز فاسد و غیرقابل مصرف در جریان این بازرسی‌ها ضبط و معدوم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران گفت: در سه ماهه اول سال جاری نظارت بر کشتار یک هزار و ۴۳۹ رأس دام سبک و سنگین صورت گرفته که میزان ۵۳ هزار ۹۷۰ کیلوگرم گوشت قرمز تولید شده است.

دارابی عنوان کرد: در این مدت میزان آلایش خوراکی ضبطی به دلیل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام، ۱۰۲ کیلو گرم بوده که معدوم سازی شده است.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران گفت: صدور گواهی بهداشتی برای تعداد ۱۸ هزار و ۲۵۰ رأس دام سبک عشایر کوچ رو به مقصد استان‌های کرمانشاه، لرستان، همدان و سایر نقاط استان ایلام در این سه ماه صورت گرفته است.

وی بیان داشت: ۳۵۰ هزار نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر مشترک بین انسان و دام توسط شبکه و بخش خصوصی مایه کوبی شده‌اند.

دارابی افزود: شهرستان دهلران با ۳۵۰ هزار رأس دام سبک، ۱۲ هزار رأس دام سنگین، ۲۷ واحد مرغداری گوشتی و تجاری، مزارع پرورش ماهی سرد آبی و گرم آبی و زنبورستان ها نقش مؤثری در تولیدات دارد و به عنوان قطب دامپروری استان ایلام مطرح است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید