Iranian Agriculture News Agency

۱۶۵ طرح‌ مختلف جهاد کشاورزی آماده‌ بهره برداری

۱۶۵ پروژه با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان قابل بهره برداری است.

۱۶۵ طرح‌ مختلف جهاد کشاورزی آماده‌ بهره برداری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، سیدکسری بابایی اظهار کرد: ۱۶۵ پروژه‌ی قابل بهره برداری در هفته جهاد کشاورزی داشتیم که بجهت وضعیت کنونی کشور (شیوع بیماری کرونا) و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات، تنها تعدادی از آن‌ها افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند که مابقی آنان در زمانی که شرایط استان مناسب‌تر و محدودیت‌ها رفع تا با مراسم و پوشش خبری بهتری انجام شود.

رییس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص تفکیک منابع و اعتبارات صرف شده افزود: از جمع ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه شده، ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ۸۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۶۱ میلیارد تومان آورده شخصی است.

بابایی تصریح کرد: ازتعداد ۱۶۵ طرح قابل اجرا، ۳۷۷ فرصت شغلی جدید ایجاد و تعداد ۵۹۸ تثبیت اشتغال و ۴ هزار خانوار منتفع می‌شوند.

رئیس اداره روابط عمومی جهاد کشاورزی ادامه داد: این پروژه‌ها در قالب طرح‌های آب و خاک و امور فنی و مهندسی ۸۱ پروژه، تولیدات گیاهی ۳۸ پروژه، تولیدات دام و طیور و آبزیان ۲۷ پروژه، امور عشایر ۱۲ پروژه، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ۲ پروژه، منابع طبیعی و آبخیزداری ۲ پروژه، یک پروژه ساختمان اداری، تحقیقات کشاورزی یک پروژه و تعاونی روستایی یک پروژه شامل می‌شود.

بابایی توضیح داد: بیشترین پروژه‌های قابل بهره برداری در استان، مربوط به شهرستان تیران و کرون با ۲۶ پروژه و شهرستان‌های دهاقان و شهرضا در رده‌های دوم و سوم به ترتیب با ۱۷ و ۱۶ پروژه و همچنین تعداد روستا‌های بهره‌مند از این پروژه‌ها ۱۹۸ روستا می‌باشد.

او در خصوص تسهیلات اعطایی به بنگاه‌های زود بازده گفت: در حال حاضر تنها منبع اعتباری جهت پرداخت تسهیلات برای واحد‌های گلخانه‌ای و پرورش قارچ اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ میباشد و تسهیلاتی که فعلاً مجوز پرداخت وجود دارد تسهیلات تلفیقی بوده که برای مناطق برخوردار با سود ۱۴.۵ درصد و برای مناطق غیر برخوردار ۱۲ درصد تعیین شده است.

کسری بابایی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی در حال انجام پیگیری‌های لازم برای اخذ تسهیلات ارزان قیمت مانند سال گذشته با سود ۹ درصد به گلخانه‌ها و کارگاه‌های پرورش قارچ است که تاکنون هیچ دستورالعملی ابلاغ نگردیده که امیدوار هستیم که هر چه زودتر این تسهیلات اختصاص یابد. غیر از این اقدامات گفته شده از منابع تسهیلات ارزان قیمت «بنیاد برکت» هم پیگیری‌هایی در حال انجام است که به زودی توافقات حاصل و قرارداد منعقد می‌شود.

او در خصوص گرانی و کمبود برنج خارجی در استان بیان کرد: سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در خصوص واردات برنج خارجی و ارزی که به آن تخصیص داده می‌شود از سوی وزارت صمت انجام می‌گیرد و نوع توزیع آن نیز ستاد تنظیم بازار کشور دخیل می‌باشد و وزارت جهاد کشاورزی در این مورد نقش موثری ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید