Iranian Agriculture News Agency

استفاده از ظرفیت‌های مختلف مراغه ضرورت توسعه شهرستان است

معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری و گردشگری در شهرستان وجود دارد و استفاده از این ظرفیت‌ها نیاز و ضرورت توسعه همه جانبه شهرستان است.

استفاده از ظرفیت‌های مختلف مراغه ضرورت توسعه شهرستان است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حمید شکری روز دوشنبه به همراه روسای برخی از ادارات و کمیته های مرکز سرمایه گذاری شهرستان در بازدید از کارخانجات پنیر در روستای لیقوان اظهار داشت: استفاده از تجربیات، الگو برداری، توجه به نقاط مثبت و کم و کاستی ها، توجه به کیفیت محصولات تولیدی و ایجاد زیرساخت های مشابه، از جمله اهداف بازدید است.

وی در بازدید از کارخانجات تولیدکننده پنیر در لیقوان گفت: پنیر لیقوان سابقه دیرینه و شهرتی جهانی دارد و یکی از پتانسیل ها و برندهای آذربایجان به شمار می آید. 

شکری اظهار کرد: روستاهای شهرستان مراغه همانند روستای لیقوان در دامنه های سهند قرار دارند و تولید پنیر در روستاهای مراغه هم از گذشته وجود دارد و در چندین روستای شهرستان ظرفیت تولید پنیر بسیار است و می توان با استفاده از تجربه پنیر لیقوان از این پتانسیل ها در راستای برند سازی پنیر مراغه استفاده کرد.

فرماندار ویژه شهرستان مراغه اضافه کرد: فرآیند تولید شیر و پنیر و تبدیل به فرآورده های مختلف زمینه ساز اشتغالزایی برای شهرستان خواهد بود و باید از این موقعیت برای درآمدزایی در روستاهای شهرستان استفاده کرد.

شکری ادامه داد: استفاده از ظرفیت کارآفرینان در این حوزه ضروری است و می توان با برنامه ریزی دقیق و سنجیده پنیر مراغه را علاوه بر عرضه داخلی، به کشورهای دیگر صادر کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید