Iranian Agriculture News Agency

تاکید فرماندار میانه بر مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به اینکه ترویج، آموزش و کارهای دقیق کارشناسی در حوزه جهاد کشاورزی از محوری ترین امور این اداره محسوب می شود هر گونه غفلت در این امور را سبب آسیب به بدنه اقتصاد کشاورزی خواند.

تاکید فرماندار میانه بر مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدرضا مشایخی در دیدار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و معاونین این اداره به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با تبریک این هفته به تمامی تلاشگران حوزه جهاد کشاورزی، به روز کردن کارها براساس یافته های جدید و روش های نوین کشاورزی را از دیگر اولویتهایی برشمرد که جهاد کشاورزی باید به آنها بیشتر توجه کند.

وی ترغیب تمامی بهره برداران حوزه کشاورزی برای ارتباط گیری با کارشناسان جهاد کشاورزی و استمرا ارتباط آنها در طول سال را سبب بهره وری بیشتر، رونق اقتصاد و اشتغال در حوزه کشاورزی عنوان کرد.

مشایخی بر انجام تمام امور کشاورزی به موازات هم با حفظ تعادل و در نظر گرفتن مسائل شهرستان تاکید کرد و گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز با تخریب اراضی و تجاوز به بستر رودخانه، قطع اشجار، قاچاق دام و گندم از جمله مسائلی است که باید با جلب همکاری برون بخشی و ورود جدی جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و صنعت ، معدن و تجارت و امور منابع آب با پشتیبانی تامینی از بروز آنها  جلوگیری کرد.

فرماندار ویژه میانه در ادامه، پایاب سدها و رفع مسایل و مشکلات آنها، اولویت دادن اجرای پایاب سدها با مشارکت مردمی جهت رسیدن به اهداف ترسیم شده، ایجاد صنایع تبدیلی، توسعه گلخانه به لحاظ وجود شرایط و اقلیم مناسب را از زمینه های مهم برای سرمایه گذاری خواند.

وی در پایان جهاد کشاورزی از مهمترین سازمانهای اثرگذار در تولید، اقتصاد و اشتغال ذکر کرد و تسهیل امور سرمایه گذاران در تمامی حوزه ها از جمله در حوزه کشاورزی با توجه به ظرفیتهای فراوان موجود در این حوزه را از مهمترین وظایف مسوولین مربوطه و مخصوصاً جهاد کشاورزی برشمرد.

گفتنی است در این دیدار شهرام ایرانی پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه گزارش مبسوطی از عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی در سال 98 را ارائه کرده و افزود: توسعه گلخانه ها ، توسعه آبیاری تحت فشار ، رفع تداخلات اراضی زراعی و ملی، افزایش تولید در واحد، ایجاد اشتغال، توسعه مکانیزاسیون، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و رضایت ارباب رجوع از برنامه ها و اولویت های جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید