Iranian Agriculture News Agency

برگزاری مراسم شورای عمومی و هجدهمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی مراسم شورای عمومی و هجدهمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی با حضور رئیس سازمان و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درروز ۲۶ خرداد در نمازخانه سازمان برگزارشد.

برگزاری مراسم شورای عمومی و هجدهمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان در این مراسم  طی سخنانی اظهار کرد: یکی از ابعاد زندگی امام خمینی (ره) تحول خواهی وتحول آفرینی بود و ایشان در بحث تحول آفرینی به مردم تکیه کردند.

حجت الاسلام احمدی پناه افزود: امام جوشش و حرکتی در ملت ایران بوجود آوردکه این ملت عزت خواه شدو با اعتماد به نفس در مقابل قدرتها ایستاد و مطالبه گری عظیمی در ملت ایجاد شد و استقلال و آزادی و نه شرقی و نه غربی در سایه رهنمود های امام تحقق یافت.

وی ادامه داد: از دیگر موارد نگاه امام به جوانها و جوانگرایی بود که هم در تشکیل نظام و هم در عرصه سازندگی در سپاه پاسداران و جهاد سازندگی عرصه را برای جوانان فراهم کرد که تشکیل سپاه پاسداران و جهاد سازندگی از آن جمله اند.

وی بیان کرد: امام به خود توجه نداشت و  تمام تحولات را بدست خدا می دانست و این نگاه الهی بود که جامعه را متحول کرد و منشا این تحولات ایمان و اعتقاد قلبی به خدا بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در سال گذشته سازمان توانست با تلاش بی دریغ کارکنان ، کارشناسان و مدیران باوجود همه مشکلات و موانع گامهای خوبی بردارد که من به نوبه خود از همه بخشهای دست اندر کار در زیرمجموعه سازمان  کمال تشکر را دارم.

محمد رضا اورانی افزود: در سال 98 دوازده  هزارو 278 تن انواع ماهی در بخش شیلات تولید شده که بااستفاده  از منابع موجود درسال 99 برای 15 هزارتن هدفگذاری شده است 

وی ادامه داد: این میزان تولید ماهی از یک هفدهم منابع آب بدست می آید که قابل رساندن به 195 هزار تن است.

وی گفت : تولید گوشت قرمز در سا ل قبل 83 هزارو 280 تن  تحقق یافته که در سال 99 در حد 93 هزار تن در نظر گرفته شده است. ،همچنین تولید  گوشت مرغ پارسال  180 هزار و 330 تن در سال 98 بوده که برای سال 99 برای 200 هزار تن برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  بیان کرد: در سال 98 به میزان 689 هزارو 228 تن گندم تولید شد که در سال 99 برآورد تولید 700 هزارتن و میزان خرید 600 هزار تن می باشد.

محمد رضا اورانی اظهار کرد: میزان زعفران تولیدی سال 98 بالغ بر 390 تن بوده که 68 تن آن خریداری شد  ودر حد 65 تن مطالبات آن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته  140 هکتار گلخانه و 67 هکتار سایبان  در خراسان رضوی محقق شده که در سال 99 در حد  150 هکتار گلخانه و 100 هکتار سایبان هدفگذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  گفت: مجموع تسهیلات مکانیزاسیون در سالهای 96 و 97 یکصدو هشت  میلیارد تومان بوده که در سال 99 به 171 میلیارد و 475 هزارتومان خواهد رسید و امسال ما محدودیت اعتباری در حوزه مکانیزاسیون نداریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید