Iranian Agriculture News Agency

اجرا ی طرح تولید محصول سالم در خراسان جنوبی برای سومین سال متوالی

صدیقه میرزایی در آیین رونمایی از محصول سالم استان اظهار کرد: در سال ۹۷ و ۹۸ طرح تولید محصول سالم و گواهی شده در خراسان جنوبی اجرا شده است.

اجرا ی طرح تولید محصول سالم در خراسان جنوبی برای سومین سال متوالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی،  کارشناس مسئول امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اجرای طرح تولید محصول سالم برای ۱۰ محصول زراعی و باغی استان در سال جاری خبر داد و افزود: این طرح با توجه به ارتقای مهارت‌های شغلی زنان کشاورز با رویکرد آموزش و ترویج تولید و مصرف محصول کشاورزی استاندارد و با محوریت اجرایی کردن دستورالعمل حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی اجرا خواهد شد.

 میرزایی گفت: امسال اجرای این طرح محصول زراعی و باغی شامل زعفران، پسته، عناب، انار، زیتون، توت، کنجد، زرشک و سبزیجات برگی برای استان خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند، فردوس، طبس، نهبندان، سرایان، بشرویه، درمیان، سربیشه و خوسف در نظر گرفته شده است.

 وی با اشاره به اینکه چهار بهره بردار موفق به اخذ نشان استاندارد تشویقی در سال ۹۸ شدند، بیان کرد: محل اجرای این طرح ها شهرستان بیرجند، خوسف، طبس و فردوس بوده است.

 کارشناس مسئول امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته با هزینه کرد ۲۷۰میلیون ریال آموزش‌های متعددی برای سه هزار و ۸۴۰ نفر روز در راستای تولید محصول سالم و گواهی شده برگزار شده است.

 وی در پایان تاکید کرد: مصرف محصولات سالم و ارگانیک نیاز به فرهنگ سازی دارد تا هم کشاورزان و هم مردم با این نوع محصولات آشنایی پیدا کنند که رسانه ها در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم و حرکت در مسیر مصرف غذای سالم می توانند موثر واقع شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید