Iranian Agriculture News Agency

پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی

بیانیه

پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی

بسم الله الرحمن الرحیم

جهاد سازندگی میراث جهادگران شهیدی است که در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی کمک به محرومین و عمران و آبادی روستاها را وظیفه انقلابی خود دانستند و با روحیه جهادی و انقلابی به روستاها شتافتند و ساخت ایرانی آباد را در دستور کار خود قرار دادند. این جهادگران قهرمان و سنگر سازان بی سنگر در دفاع مقدس نیز چون گوهری تابیدند و یادگاران آن سالها پس از ادغام جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی و تشکیل وزارت جهاد کشاورزی با همان روحیه جهادی به تلاش شبانه روزی خود ادامه دادند.

امنیت غذایی یکی از بزرگترین حوزه های استراتژیک برای کشورهاست و رشد بخش کشاورزی از بزرگترین پیشران های اقتصادی کشورها است که هم عاملی در راستای رونق و جهش تولید محسوب می شود و نیز استقلال کشورها و قطع وابستگی انها را تامین می کند.

امروز در سال جهش تولید و در شرایط کنونی اقتصاد، رشد این بخش از اولویت های اصلی است و بحمدالله جهاد کشاورزی به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی توانسته است پیشرفت های خوبی را در این زمینه ایجاد کند و به عنوان همراه و مشاور و حامی کشاورزان عزیز در کنار ایشان قرار گیرد و با معاضدت های علمی و عملی، اصلاح و بهینه سازی روشهای آبیاری، مبارزه با سموم و آفات و توسعه کشاورزی صنعتی به ایشان یاری رساند.

جهاد کشاورزی بادایره وسیعی از ماموریت ها مشغول فعالیت می باشد و زیر مجموعه هایی همچون سازمان امور اراضی کشور، سازمان امور عشایر ایران، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان حفظ نباتات، سازمان شیلات ایران، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به ایفای نقش می پردازد و نقشی تعیین کننده در یکایک حوزه های فوق بر عهده دارد.

اینجانب ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به مدیران و کارکنان خدوم این مجموعه پرتلاش و جهادی و خانواده های مکرم ایشان، استمرار توفیق خدمت رسانی را از درگاه حضرت احدیت برای ایشان مسئلت می نمایم.

امیدوارم با حسن برنامه ریزی و کار جهادی که از پیشگامان این مجموعه در اذهان باقی مانده است، شاهد عملکردی مطلوب در زمینه جهش تولید باشیم.

استان کرمان ظرفیت های بالقوه و بالفعل فراوانی در زمینه کشاورزی دارد و در کنار معادن و صنایع بزرگی که در استان وجود دارد ما همچنان این ظرفیت را داریم که در حوزه محصولات کشاورزی تبدیل به قطب شویم.

لذا از برادران و خواهرانم می خواهم که با کار شبانه روزی گام های بزرگی را در این راستا بردارند و انشاا... شاهد رشد و شکوفایی استان عزیزمان در بخش کشاورزی باشیم

حسن علیدادی سلیمانی

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید