Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام

تولید بیش از 21 هزار و 500 تن محصول کلزا در استان ایلام

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: سطح زیر کشت محصول کلزا تا سال زراعی گذشته به بیش از ۱۳ هزار هکتار رسیده است و هم اکنون با تولید بیش از 21 هزار و 500 تن در جایگاه چهارم کشور از نظر حجم تولید قرار گرفته ایم.

تولید بیش از 21 هزار و 500 تن محصول کلزا در استان ایلام

محمدعلی اقدسی در اولین روز از هفته جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایانا در استان ایلام در راستای نقش اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی استان گفت: از جمله طرح های بسیار مهم و ضروری که در پروژه های اقتصاد مقاومتی استان و کشور قرار گرفته و تاکیدات فراوانی در خصوص رسیدن به خودکفایی و قطع وابستگی به به خارج به آن تاکید شده است طرح افزایش تولید دانه های روغنی از جمله توسعه کشت کلزا در مناطق مستعد در سطح کشور است.

اقدسی اضافه کرد: خوشبختانه استان ایلام به لحاظ داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و برخورداری از اقلیم سرد و معتدل نیمه گرمسیری و گرمسیری یکی از مناطق بسیار مستعد جهت توسعه کشت دانه های روغنی به خصوص توسعه کشت کلزا در سطح کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: تقریباً تا سال ۱۳۸۰ هیچگونه کشت کلزایی در سطح استان ایلام وجود نداشته است، از دهه ۸۰ به بعد با فعالیت همکاران در سطح شهرستان ها و مراکز خدمات و آموزش کشاورزان و همچنین اجرای طرح‌های الگویی و با حمایت ویژه وزارت جهاد کشاورزی ، توسعه کشت دانه روغنی کلزا در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام قرار گرفت.

اقدسی اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات خوبی که در سطح استان صورت گرفت سطح زیر کشت این محصول تا سال زراعی گذشته به بیش از ۱۳ هزار هکتار رسیده است و هم اکنون با تولید بیش از 21 هزار و 500 تن در جایگاه چهارم کشور از نظر حجم تولید قرار گرفته ایم.

وی ادامه داد: دانه روغنی کلزا به لحاظ بالا بودن کیفیت روغن یکی از محصولات استراتژیک و حساس برای کشور بوده که هم اکنون درصد بالایی از روغن مورد نیاز کشور می بایست به دلیل کمبود این محصول از خارج از کشور تامین گردد که خوشبختانه با اجرای خوب طرح دانه‌های روغنی انتظار می رود در سنوات آینده شاهد خود اتکایی در زمینه تولید دانه های روغنی در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید