Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام

عملیات برداشت کلزا در ایلام به پایان رسید

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: پرونده برداشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ( ۹۸- ۹۹ ) استان بسته شد.

عملیات برداشت کلزا در ایلام به پایان رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، کامران سلیمان‌پور  اظهار کرد: با اتمام برداشت دانه روغنی کلزا از سطح مزراع استان در مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد.

وی در مورد پرداخت مطالبات کلزاکاران هم افزود: تاکنون ۹۸ درصد از کل مطالبات این کشاورزان به مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

سلیمان‌پور یادآور شد: افزون بر ۱۰ میلیارد ریال از مجموع مطالبات کلزاکاران استان ایلام باقی‌مانده است که این رقم نیز طی روزهای آینده به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

سلیمان پور گفت: سرمازدگی و افت دما در اسفندماه سال گذشته باعث افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید مزارع کلزای استان در مناطق گرمسیری شد.

وی خاطرنشان نمود: سرمای اسفندماه سال گذشته در زمان بسیار حساس از عمر گیاه و هنگام گل‌دهی و تشکیل غلاف بود که موجب کاهش باروری مزارع کلزای استان در شهرستان‌های مهران و دهلران شد.

ایشان اظهار کرد: قبل از وقوع سرمازدگی پیش‌بینی‌ها حکایت از برداشت ۲۲ هزار تن کلزا داشت که به علت افت دما و یخ‌زدگی مزارع، این پیش‌بینی محقق نشد.

سلیمان پور اظهار کرد:  10 هزار هکتار از اراضی زراعی استان ایلام به زیر کشت کلزا رفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته کشاورزان استان ایلام توانستند سال گذشته جایگاه دوم را از نظر تولید محصول گندم با کیفیت در کشور کسب کنند و همچنین ایلام استان پیشرو در تحقق برنامه ۱۰ ساله وزارت کشور در زمینه توسعه کشت کلزاست و اراضی سطح زیر کشت کلزا در استان ۲۰ درصد نسبت به برنامه ابلاغی بیشتر است.

۷۰ درصد محصول کلزای استان ایلام در شهرستان مرزی دهلران تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید