Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

منطقه الموت شرایط مناسبی برای توسعه طرح‌های کشاورزی دارد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : منطقه الموت شرایط مناسبی برای توسعه طرح های کشاورزی دارد

منطقه الموت شرایط مناسبی برای توسعه طرح‌های کشاورزی دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در بازدید فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در بازدید از روستاهای گرمارود سینا، آتان ، شترخان ، لامان ، اندج ، دیکین ،اوان و زراباد در جمع اهالی خونگرم منطقه بر تلاش این سازمان در حل مشکلات بخش کشاورزی تاکید کرد .

وی اظهار کرد: منطقه الموت به لحاظ موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی شرایط خوبی برای اجرای طرح توسعه پروش ماهی ، توسعه باغ در اراضی شیبدار و همچنین توسعه کشت گیاهان دارویی دارد .

خمسه تصریح کرد : جهاد کشاورزی به عنوان متوالی تولید در بخش کشاورزی حمایت از طرح های اشتغالزا در بخش را وظیفه خود می داند و طی چند سال گذشته نیز در راستای افزایش تولید و اشتغال پایدار در بخش مجوزهای در زمینه باغداری ، صنایع تبدیلی و پرورش ماهی در دو بخش الموت شرقی و غربی صادر شده است.

وی یاد آور شد : یکی از مشکلات کشاورزان با توجه کوهستانی بودن منطقه انتقال آب به مزارع کشاورزی و باغات است که طی چند سال گذشته طرح انتقال آب با کانال و لوله انجام شده و در صورت تامین اعتبار اجرای این طرح ها سرعت بیشتری پیدا می کند.

وی گفت : با توجه به اینکه در این منطقه محصولات باغی همچون گیلاس ، آلبالو ، فندق و زغال اخته و ... تولید می شود از صنایع وابسته نیز حمایت خواهد شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید