Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

عدول از آرمان‌های امام خمینی (ره) موجب زوال عزت و استقلال کشور خواهد شد

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: عدول از آرمانها و سفارشات بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی باعث زوال عزت و از بین رفتن اعتبار اسلام و مسلمین و نابودی استقلال کشور خواهد شد.

عدول از آرمان‌های امام خمینی (ره) موجب زوال عزت و استقلال کشور خواهد شد

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در سخنانی به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه، حماسه پانزده خرداد را مبدا نهضت اسلامی خواند و اظهار داشت: در زمان طاغوت جمع کثیری از کفن پوشان به ندای امام خمینی (ره) پاسخ گفتند و از پیشوا و ورامین حرکت کردند و توسط نیروهای مسلح طاغوت به خاک و خون کشیده شدند.

وی با بیان اینکه شهیدان همه خوب و عزیز و بزرگوارند ولی شهدای حماسه ۱۵ خرداد امتیازات دیگری دارند، تاکید کرد: من در صدد برشمردن آن امتیازات نیستم و فقط می توانم بگویم "السابقون السابقون اولئک المقربون " آنها بودند که در شرایط خفقان، آن فضای سنگین را شکستند و از این جهت حق بزرگی به گردن ما دارند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره فرارسیدن ۱۴ خرداد سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام راحل و رهبر عظیم الشأن انقلاب، افزود: امام، رهبری نهضت را برعهده گرفت و این نهضت را به وجود آورد که دنیا را تکان داد و زلزله در سیاست ایجاد کرد و نقشه سیاسی جهان را هم تغییر داد و ما راجع به دیدگاه ها و نظرات امام باید خیلی تحقیق کنیم به خصوص جوانان و آنهایی که آن دوران و امام را ندیدند و آن فضای خفقان آور زمان طاغوت را حس نکردند و ندیدند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی شخصیت امام (ره) را از شخصیت های کم نظیر عصر حاصر دانست و خاطر نشان کرد: در طول دوران تاریخ انقلاب هر چه جلو بیاییم و رهبران بعد از امام همان راه را ادامه خواهند داد چون حضرت روح الله مبدا است و مبتکر است و به عنوان نخستین رهبری که توانست این بنا را پایه‌گذاری نماید.

وی افزود: شناخت ابعاد روحی و شخصیتی این مرد بزرگ و رفتار او و اعتقادات عمومی می‌تواند به فرهنگ جامعه و ایمان جامعه و به بصیرت و آگاهی جامعه کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی به بیان اصول فکری امام (ره) پرداخت و افزود: یکی از سیاست های امام (ره) همان سیاست نه شرقی و نه غربی بود؛ الگوی اسلامی که نه شرقی و نه غربی است را باید حفظ کنیم و این از اصول فکری امام بود بر هیچ یک از مردم و مسئولین پوشیده نیست که دوام و قوام جمهوری اسلامی ایران بر پایه سیاست نه شرقی و نه غربی استوار است و عدول از این سیاست نه شرقی و نه غربی، خیانت به اسلام و مسلمین باعث زوال عزت و اعتبار اسلام و مسلمین و استقلال کشور و استمرار ملت قهرمان ایران خواهد بود، این یکی از اصول سیاسی ایشان بود.

وی بیان کرد: دیگر آموزه‌های امام راحل مبارزه با استکبار و در رأس آنها آمریکا است که امام فرمودند آمریکا برای سیطره اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و نظامی بر جهان زیر سلطه اش از هیچ خیانتی خودداری نخواهد کرد و مردم مظلوم جهان را با تبلیغات وسعیش که به وسیله صهیونیسم بین‌الملل ساماندهی کردند، استثمار می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی افزود: با تعابیری که امام راحل دارند آمریکا شیطان بزرگ است یکی اینکه دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان، دوم دشمن اصلی اسلام و قرآن است و سوم، آن روز که آمریکا از ما تعریف کند بایستی عزا گرفت.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: حالا رابطه ما با آمریکا رابطه مظلوم با ظالم است؛ رابطه گرگ و میش است. آنهایی که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند!

وی افزود: اصل فکری دیگر امام دفاع از حزب‌الله است حزب الله یک جریان در متن انقلاب است که امام می‌فرمایند دفاع از اسلام و حزب الله اصل خدشه ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی ایران است و این اصول بایستی در عزل و نسب رعایت شود و حزب الله هیچگاه خیانت نمی‌کند حزب الله به معنی واقعی کلمه شعار مردم از اول این بوده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به اصل دیگر اندیشه های امام (ره) که تکیه بر عناصر مومن و خودی است پرداخت و افزود: امام (ره) می فرماید: «دفاع از اسلام و حزب‌الله اصل خدشه ناپذیر است من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند.»

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با اعلام اینکه از آموزه های امام (ره) ترجیح مصالح اسلامی و مردم بر منافع نفسانی و شخصی است، افزود: در اندیشه سیاسی امام (ره)، تکلیف گرایی یک اصل است و این بیان امام(ره) است که فرمودند «من با خدای خود عهد و پیمان بستم که رضای او را به رضای مردم و دوستان مقدم ‌بدارم ! اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمیدارم . من کاری به تاریخ و آنچه اتفاق افتاده ندارم. من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل نمایم ما بنا داریم به تکلیف عمل کنیم. ما مکلف هستیم که با ظلم مقابله کنیم»؛ این هم یکی از اصول فکری و سیاسی امام بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید