Iranian Agriculture News Agency

از سوی هیات داوران انجام شد:

معرفی و تقدیر از روابط عمومی‌های برتر وزارت جهاد کشاورزی

روابط عمومی‌های برتر وزارت جهاد کشاورزی در سطح سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی معرفی و تقدیر شدند.

معرفی و تقدیر از روابط عمومی‌های برتر وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، در همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، روابط عمومی‌های برتر وزارت جهاد کشاورزی در سطح سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی معرفی و تقدیر شدند.

بیانیه هیئت داوران در رابطه با آثار برگزیده روابط عمومی‌های سطح کشور به شرح زیر است:

بسمه تعالی

بیانیۀ هیئت داوران جشنوارۀ انتخاب روابط عمومی های برتر

وزارت جهاد کشاورزی

با استعانت از پروردگار متعال بیانیه هیئت داوران جشنواره انتخاب روابط عمومی های برتر وزارت جهاد کشاورزی  در سال 1399 به شرح زیر اعلام می شود : 

در نظام ارتباطات یکپارچه  وزارت جهاد کشاورزی ، به منظور اعتلای جایگاه و ایجاد زمینۀ مناسب در جهت آشنایی هرچه بیشتر و بهتر با الگو های موفق و ایجاد رقابت سالم بین روابط عمومی های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی، جشنوارۀ سراسری روابط عمومی های برتر مطابق با آئین نامۀ ارسالی برگزار گردیدکه گزارش آن به شرح ذیل ارایه می شود:

هیئت داوران با ترکیبی از اعضای انجمن های تخصصی روابط عمومی ایران ، استادان دانشگاه ، رییس مرکز روابط عمومی به عنوان رئیس جشنواره ، معاون  مدیر کل روابط عمومی به عنوان دبیر جشنواره و مسئولان کمیته های ارزیابی شامل روسای ادارات مرکز روابط عمومی شکل گرفت.

پس ازبررسی نتایج کمیته های ارزیابی در 8  شاخۀ فعالیتی و جمع بندی آنها ، هیئت داوران به این نتیجه رسید که در هر شاخۀ فعالیتی ، 5 روابط عمومی به عنوان برتر معرفی شود و در مجموع سه نفر از مدیران روابط عمومی هایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند  به عنوان روابط عمومی برتر وزارت خانه  مورد تقدیر قرار گیرند .

شایان ذکر است متاسفانه در بخش فعالیت ویژه ، خلاقیت و نو آوری ،آثار ارسال شده به گونه ای بودند که  هیچکدام از روابط عمومی ها حائز امتیاز لازم برای کسب عنوان برتر شناخته نشده اند.

هیئت داوران بر این عقیده اند که تلاش چشمگیر و رشد یابنده  روابط عمومی های وزارت جهاد کشاورزی ، کاملا مشهود است و با خرسندی اعلام می دارد که در این دوره از جشنواره و در نگاه کلی شاهد رشد کمی و کیفی آثار ارسالی بودیم ، معرفی تعدادی از واحد ها و افراد به عنوان برتر ، هیچ دلیلی بر ضعف فعالیت ها و اعضای سایر روابط عمومی ها نیست.

یاد آور می شود به منظور ایجاد تحول در روابط عمومی ها با تاکید بر رویکرد برنامه مداری و تفکر راهبردی و درک مسائل ارتباطی که از طریق تحقیق علمی ،  ارزیابی و نظارت  بر عملکرد برقراری ارتباط چند سویه سازمان ، جامعه و مخاطبان وزارت جهاد کشاورزی پدید می آید ، باید کمبود ها و مشکلات را شناسایی کرد و همواره یک جریان مستمر برنامۀ حرکت به سمت وزارتخانه  پیشرو را مد نظر قرار داد.   یکی از راه های اعتلای کارایی روابط عمومی ها  بهره مندی  آنان از یک برنامه جامع برپایه سناریو نویسی و ارزیابی مستمر اثربخشی ارتباطات  است که متاسفانه  این مهم ، مورد توجه دست اندرکاران روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استانها و شرکتها و موسسات تابعه  قرار نگرفته است که  انتظار می رود تمام اقدامات ارتباطی همراه با تدوین برنامه عمل همراه باشد.

مجهز شدن به نگرش تحلیلی به مسائل کشاورزی و استفاده از تحلیل علمی بررسی موقعیت و دستیابی به سند راهبردی روابط عمومی با نگرش علمی و تحقیقاتی در مناسبات ارتباطی ، گسترش پژوهشها و مطالعات افکار عمومی در مجموعۀ روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی  ، توصیه می شود .

در بخش فعالیتهای فرهنگی و تبلیغاتی و ارتباطات تصویری و چند رسانه ای ، گرچه شاهد رشد کمی و کیفی آثار ارسالی بودیم و امتیازات برخی واحد ها رشد جهشی نسبت به سایر روابط عمومی ها نشان می دهد  ،اما همچنان انتظار تلاش بیشتر و خلاقیت بیشتری در تولید محتوا هستیم 

عصر کنونی عصر تولید محتوا است. اینفوگرافیک، موشن گرافیک، متن کوتاه، فتونیوز، طنز، فرمت های جدید و جذاب محتوا هستند. انتظار می رود روابط عمومی ها محتوای خود را با این قالبها تولید و منتشر کنند و پیشتاز استفاده از فناوری باشند. در زمینه تولید محتوا بر پایه سناریو بسیاری از  روابط عمومی ها تلاش کمتری به عمل آورده اند .

تمرکز بیش از حد بر یکی از زیر شاخه ها و غفلت کردن از زیر شاخه های دیگر  ، اثر بخشی کلی فعالیتهای ارتباطی  را کاهش می دهد .مثلا در مواردی مشاهده می شود که یک روابط عمومی  ،در حوزه مراسم و مناسبتها فعالیت گسترده ای داشته ، اما در زمینه تولیدات چند رسانه ای ،تقریبا فعالیت خاصی نداشته است .

همچنین از روابط عمومی ها انتظار می رود که در مستند سازی  آثار اهتمام جدی داشته باشند . هیئت داوران با شناخت و اشرافی  که از برخی از روابط عمومی های پر تلاش دارد، دلیل عدم کسب امتیاز مطلوب آنها  را صرفا ضعف در مستند سازی می داند .برخی واحد ها از ظرفیت کامل خود برای انجام فعالیتها و ارسال مسئولانه آثار به دبیرخانه جشنواره استفاده نکرده اند .

هیات داوران در پایان تاکید می کند تفکرراهبردی  و برنامه ریزی ارتباطی هدفمند به عنوان دو عنصر جدایی ناپذیر،  نقش بسیار اساسی و مهمی ایفا می کنند  و بستری را فراهم می سازند تا روابط عمومی بتواند به کمک ساز و کارهای ارتباطی خود ، به شیوه ای خردمندانه و اثر بخش ، پیام های سازمانی را به جامعه انتقال دهد و بازخورد آن را جذب کند . پیامد این فرآیند ، مشارکت پذیری،هم اندیشی و درک متقابل بین سازمان و مردم در جهت تحقق اصل پاسخگویی به عنوان یک وظیفۀ مهم خواهد بود.

و من الله التوفیق

هیئت داوران جشنواره

روابط عمومی های وزارت جهاد کشاورزی

 

بنابر این گزارش: روابط عمومی‌های سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، سیستان و بلوچستان، قزوین و مرکزی به عنوان روابط عمومی‌های برتر در سطح استان‌ها معرفی و تقدیر شدند.

در بخش رتبه های برتر روابط عمومی شرکت ها، سازمان ها و موسسات تابعه وزارت جهاد کشاورزی نیز روابط عمومی‌های سازمان دامپزشکی کشور، سازمان شیلات ایران و سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور به ترتیب به عنوان رتبه ‌های اول تا سوم معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، آثار برگزیده به تفکیک بخش‌های روابط عمومی در رشته برنامه ریزی و هماهنگی، 5 استان برتر به ترتیب حروف الفبا، استان اصفهان، بوشهر، قم، گلستان و مرکزی اعلام شد. در رشته پژوهش و افکار سنجی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، خوزستان، چهار محال و بختیاری و قزوین؛ در رشته تولیدات چندرسانه‌ای آذربایجان شرقی، اصفهان، سیستان و بلوچستان، فارس و مرکزی رتبه‌های برتر بودند و همچنین استان تهران و زنجان شایسته تقدیر اعلام شدند؛ در رشته ارتباط با رسانه ها آذربایجان شرقی، البرز، سیستان و بلوچستان، قزوین و مرکزی، در رشته نمایشگاه ها و مناسبت ها خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، قزوین، مازندران و مرکزی رتبه های برتر را کسب کردند و استان همدان هم شایسته تقدیر اعلام شد؛ در رشته ارتباطات مردمی ایلام، خراسان جنوبی، سمنان، فارس و مازندران رتبه‌های برتر و همچنین استان هرمزگان شایسته تقدیر اعلام شد؛ در رشته تولید خبر و شبکه های اجتماعی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، قزوین و کرمان و در رشته تعامل سازمانی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان به عنوان رتبه‌های برتر معرفی شدند.

در سطح سازمان های تابعه در رشته نمایشگاه ها و مناسبت ها، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور و سازمان شیلات ایران؛ در رشته ارتباطات مردمی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان شیلات ایران و سازمان امور عشایر ایران، در تولید خبر و شبکه های اجتماعی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان تعاون روستایی ایران، سازمان حفظ نباتات، سازمان دامپزشکی کشور و سازمان شیلات ایران و در رشته تعامل سازمانی شرکت شهرک های کشاورزی، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان حفظ نباتات و صندوق بیمه کشاورزی به عنوان سازمان ها و شرکت‌های برتر معرفی شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید