Iranian Agriculture News Agency

آغاز کوچ بهاره عشایر استان‌تهران

مدیر امور عشایر استان تهران از آغاز کوچ بهاره عشایر از مناطق گرمسیر (قشلاقی) به مناطق سردسیر (ییلاقی) این استان خبر داد.

 آغاز کوچ بهاره عشایر استان‌تهران

به گزارش خبر نگار ایانا در استان تهران، هاتف ممیزی گفت: یک هزار و ۸۰۰ خانوار عشایر استان  از مناطق قشلاقی (گرمسیر) به سمت مناطق ییلاقی شهرستان های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات کوچ خود را  آغاز کردند.

وی افزود: کوچ بهاره عشایر استان تهران مسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی آغاز شده است.

ممیزی ادامه داد: عشایر استان تهران هم اکنون در مسیرهای میانبند (بین ییلاق و قشلاق) مستقر هستند و از اواخر خردادماه در مناطق ییلاقی استان مستقر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر اینکه فردی از عشایر استان تهران به ویروس کرونا مبتلا شوند به دست نیامده اما با همکاری استانداری، فرمانداری ها و شبکه های بهداشتی بر سلامت جامعه عشایری نظارت خواهند داشت.

مدیر امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: تامین امنیت در مسیر کوچ، تسهیل و هماهنگی لازم برای تردد عشایر و دام از معابر و جاده های برون شهری، ارایه خدمات بهداشتی به عشایر، واکسیناسیون و سایر خدمات دامپزشکی، آبرسانی، مرمت و بازگشایی مسیرهای عشایری از خدمات مهم دستگاههای مربوطه به عشایر است.

به گفته وی، توزیع سیلندر گاز، استفاده از انرژی های سازگار با محیط زیست و همچنین سامانه های مختلفی از جمله فانوس، حمام خورشیدی و روشنایی معابر در استقرارگاه های عشایری در نظر گرفته شده و مسیرهای کوچ عشایر نیز مرمت و بازگشایی می شود.

ممیزی با بیان اینکه عشایر استان تهران با ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز استان تهران هستند، افزود: این جامعه تولید کننده در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی، لبنی و پروتئینی تولید کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید