Iranian Agriculture News Agency

اسلامشهر، رتبه نخست استان تهران در افزایش محصولات زراعی را کسب کرد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر از کسب رتبه نخست تولیدات محصولات زراعی نسبت به سطح زیر کشت در سال رونق تولید در بین شهرستان‌های استان تهران خبرداد.

اسلامشهر، رتبه نخست استان تهران در افزایش محصولات زراعی را کسب کرد

به گزارش ایانا در استان تهران، محمد بحیرایی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ توانستیم در زمینه افزایش محصولات زراعی نسبت به سطح زیر کشت در شهرستان اسلامشهر به رتبه نخست در استان تهران دست یابیم، اظهار کرد: با وجود کشاورزان پرتوان و توانمند شهرستان در سال ۹۹ که سال جهش تولید نامگذاری شده، نیز می‌توانیم با همین ظرفیت و امکانات موجود ۲۰ تا ۲۵درصد افزایش محصولات زراعی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در به‌کارگیری طرح کارورزی فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در سال ۹۸ توانستیم با جذب ۱۰۰درصد سهمیه، به میزان ۳۰درصد کل استان نیرو جذب کنیم.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه ۷۰درصد اعتبار برای مکانیزاسیون اراضی زراعی و باغی اسلامشهر جذب شده، افزود: در راستای مکانیزاسیون، تجهیز و نوسازی اراضی زراعی و باغی توانستیم از دو و نیم میلیارد تومان اعتبارات تخصیص یافته با جذب ۷۰ درصد اعتبارات، رتبه دوم استان تهران را کسب و اراضی زراعی و باغی را تجهیز کنیم.

بحیرایی با اشاره به اینکه جهش تولید در سال جاری در گرو صیانت و حفظ اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر است، تصریح کرد: در راستای صیانت از اراضی زراعی و باغی شهرستان در سال ۹۸ حدود ۴۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مساحتی بالغ بر و یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۴۵۳ مترمربع شناسایی و اخطاریه صادر شد.

وی بیان کرد: از بین اراضی که اخطاریه برای آن‌ها صادر شده ۲۲۳ مورد به مساحت ۲۵۲هزار و ۲۱۹مترمربع در مراجع قضایی طرح دعوی و رسیدگی شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر با اشاره به آزادسازی و صدور حکم برای اراضی که تغییر کاربری غیرمجاز داشتند، اضافه کرد: سال گذشته در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی ۶۴۲ مورد را در مساحتی بالغ بر ۲میلیون و ۱۵۰هزار و ۲۰۰مترمربع اجرایی و آزاد سازی شد که در این زمینه رتبه دوم استان تهران به اسلامشهر اختصاص یافت.

بحیرایی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغی در اسلامشهر با توجه به وسعت زمین‌های زراعی وجود دارد، عنوان کرد: از تمام ظرفیت‌ها و ادارات مرتبط شهرستان درخواست داریم برای صیانت از اراضی کشاورزی به یاری جهاد بشتابند تا بتوانیم جلوی افرادی که به دنبال زمین‌خواری و نابودکردن اراضی زراعی و باغی هستند را بگیریم.

وی تأکید کرد: از همکاری دادستان شهرستان اسلامشهر و پیگیری‌های ممتد و نظارت سختگیرانه وی همچنین حمایت‌های فرماندار در راستای صیانت از اراضی زراعی و باغی و همراهی با جهاد کشاورزی سپاسگزاریم و امیدوارم این همکاری‌ها تداوم یابد.

مدیرجهاد کشاورزی اسلامشهر با تأکید بر اینکه در تعطیلات سال جاری تمام گشت‌های جهاد کشاورزی به طور شبانه‌روزی فعال بودند، خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش افزوده‌ای که اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر دارد در هیچ نقطه از استان تهران به این میزان مورد سوء استفاده افراد سودجو واقع نشده و این وظیفه ما را دو چندان می‌کند و امیدواریم تمام ارگان‌های ذیربط در شهرستان به کمک جهادکشاورزی بیایند تا بتوانیم قوانین و مقرراتی که در حوزه صیانت از اراضی زراعی و باغی وجود دارد را عملیاتی کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید