Iranian Agriculture News Agency

فعالیت های گلخانه ای در سطح وسیع و بی نظیر در شهرستان ویژه مرند قابل تقدیر و تمجید است

منتخب مردم شهرستانهای مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت های گلخانه ای در سطح وسیع و بی نظیر در شهرستان ویژه مرند قابل تقدیر و تمجید است.

فعالیت های گلخانه ای در سطح وسیع و بی نظیر در شهرستان ویژه مرند قابل تقدیر و تمجید است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، معصومه پاشایی در بازدید از گلخانه تولید گل و گیاه زینتی (آذرگل)  محسن صادقیان آبادی که با همراهی  ایاز برنو مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  و منوچهر رحمانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند انجام شد، ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به چهار فصل بودن ایران این مزیت بومی برای ما مهیا است تا با استفاده از کشت گلخانه ای در تمامی فصول سال با تولید میوه و محصولات کشاورزی تازه در راستای جهش تولید حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: امروز با توجه به تاکید رهبری بر مساله جهش در تولید، بحث کشت‌ گلخانه مورد توجه قرار گرفته است اما واقعیت این است که علاوه بر اهمیت این مقوله در رونق تولید درکشور و تامین نیاز داخلی به محصولات کشاورزی، می‌تواند زمینه صادرات را نیز فراهم کند.

پاشایی ادامه داد: در شرایط فعلی کشت گلخانه ای هم تجربه موفقی را در یک دهه گذشته پشت سرگذاشته و هم توجیه اقتصادی قابل قبولی دارد اما باید توجه داشت که ممکن است در زمینه کشت گلخانه‌ای نیز همانند بسیاری از فعالیت‌های دیگر که به یکباره گسترش می‌یابد با گذشت زمان در مدیریت آن ناتوان بمانیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند نیز در این بازدید گفت: شهرستان مرند دارای 23هکتار گلخانه بزرک وکوچک مقیاس است و 5 مورد پرونده حدود 2هکتار در حال طی  مراحل قانونی است که به ظرفیت شهرستان افزوده خواهد شد.

 رحمانی خاطرنشان کرد: این گلخانه به مساحت 9200مترمربع و زیربنایی به مساحت سه هزار مترمربع در اراضی روستای دولت آباد، بخش مرکزی شهرستان مرند و با اشتغال زایی 10 نفر مستقیم و 20 نفر اشتغال غیر مستقیم با تولید 120هزار گلدان انواع گل رز و200تن انواع سبزیجات درحال فعالیت بوده و در آینده نزدیک و با همت مسئولان استانی و شهرستانی انشاا... شاهد تکمیل و راه اندازی گلخانه درختی (زردآلو-آلوچه و...) این گلخانه خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید