Iranian Agriculture News Agency

۱۸۴ هزار تن دانه روغنی و گندم در خراسان شمالی خریداری می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: چهار هزار تن دانه روغنی نظیر کلزا، گلرنگ و آفتابگردان و همچنین ۱۸۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان در سال جاری به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

۱۸۴ هزار تن دانه روغنی و گندم در خراسان شمالی خریداری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سیدجلال موسوی گفت: ظرفیت ذخیره سازی در استان افزون بر ۲۵۰ هزار تن است که این فضاها شامل سیلوی بتنی استاندارد ۵۵ هزار تن،  ۱۵ هزار تن به صورت روباز با انبار چادری و همچنین حدود ۱۸۰ هزار تن به صورت انبارهای مکانیزه، نیمه مکانیزه، ساده و سیلو های فلزی کارخانجات و بخش خصوصی است.

وی افزود: نرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی برای سال جاری ۳۵ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین و ابلاغ شده است.

موسوی گفت: در سال جاری به منظور جهش تولید و حمایت از بخش کشاورزی نرخ اعلام شده برای هر کیلوگرم کلزا با درصد افت پایه به مقدار ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است.

وی از افزایش ۳۰ درصدی قیمت برای هر کیلوگرم آفتابگردان نیز خبر داد و اظهار داشت: هر کیلوگرم دانه روغنی آفتابگردان با قیمت ۴۱ هزار و ۵۶۵ ریال و گلرنگ با قیمت ۴۰ هزار و ۸۵۰ ریال ابلاغ شده است که به تناسب پاکی دانه روغنی تحویلی این نرخ نیز افزایش یا کاهش می یابد.

موسوی افزود: اداره کل غله متولی خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی است و به منظور رفاه حال کشاورزان به تعداد ۲۳ مرکز خرید تضمینی گندم و ۶ مرکز خرید تضمینی دانه های روغنی برای کلزا، آفتابگردان  و گلرنگ در فصل شروع خرید در اواسط خرداد ماه با تجهیزات و امکانات لازم آماده ارایه خدمات لازم در سطح استان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی انتظار می رود امسال شاهد افزایش خرید دانه های روغنی در سطح استان باشیم.

وی اظهار کرد: با هدف رصد وضعیت تحویل گندم و دانه های روغنی در مراکز خرید تنها از طریق سامانه های خرید و منحصراً از کشاورزانی که نسبت به ثبت نام در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام کرده اند تحویل گرفته می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید