Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با آفت سن گندم در ۱۳۵ هزار هکتار از مزارع زنجان انجام می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی جاری عملیات مبارزه با آفت "سن" گندم در سطح ۱۳۵ هزار هکتار از مزارع این استان انجام می‌شود

مبارزه با آفت سن گندم در ۱۳۵ هزار هکتار از مزارع زنجان انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی افزود: مبارزه با آفت 'سن مادر' در سطح ۲۰ هزار هکتار و مبارزه با 'سن پوره' نیز در ۱۱۵ هزار از مزارع گندم استان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه عملیات های مورد نظر برای مبارزه با افت سن گندم در استان، از اواخر سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: ۵۰ اکیپ به منظور پایش مزارع استان تشکیل شده است.

تاراسی با بیان اینکه اطلاع رسانی های لازم به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم از طریق صدا و سیما ورسانه های مختلف انجام شده است، گفت: از نظر تجهیزات و سم مورد نیاز برای سم پاشی مزارع مشکل و کمبودی در استان وجود ندارد.

وی اظهار کرد: سال گذشته در سطح ۱۰۶ هزار مبارزه با آفت سن گندم در استان انجام شد.گفتنی است سن گندم مهمترین آفت گندم و جو در ایران است که اقدام به تغذیه از مواد درون گندم یا جو می کند و در نهایت محصولی که عاید کشاورز می شود، خوشه خشک و سیاه شده گندم و جو است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین گفت: در سال زراعی جاری حدود ۳۰۸ هزار هکتار میزان سهم استان برای کشت گندم ابلاغ شده بود که ۱۰۰ درصد آن تحقق پیدا کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید