Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با آفت سن گندم در مزارع غلات شهرستان هریس

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هریس از مبارزه با آفت سن گندم در اراضی زیرکشت غلات این شهرستان خبر داد.

مبارزه با آفت سن گندم در مزارع غلات شهرستان هریس

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمد پرتوی ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به پتانسیل های موجود شهرستان در خصوص تولید محصولات زراعی و تاثیر بسیار منفی آفت سن در کیفیت و کمیت گندم تولیدی، ردیابی و مبارزه به موقع با این آفت از وظایف خطیر کارشناسان پهنه مدیریت شهرستان است.

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت محصولات زراعی شهرستان هریس ، 24 هزار و 500 هکتار می باشد که 18 هزار و 400 هکتار آن زیرکشت گندم و 6100 هکتار به کشت جو اختصاص یافته است، شهرستان هریس را یکی از تولید کنندگان برتر گندم در استان معرفی کرد.

 پرتوی در ادامه به برنامه های مدیریت جهادکشاورزی هریس از جمله اکیپ بندی کارشناسان پهنه به هفت اکیپ مجزا جهت ردیابی و مبارزه با آفت سن، گشت های روزانه، دریافت اطلاعات هواشناسی و پیش بینی زمان مبارزه و اطلاع رسانی به بهره برداران و پایش مزارع گندم اشاره و این اقدامات را جزو اهم برنامه های این مدیریت در فصل زراعی دانست.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هریس به پیش بینی تولید گندم در شهرستان هریس به میزان 31 هزار تن اشاره و خاطرنشان کرد: در صورت عدم سمپاشی و مبارزه به موقع، شاهد افت راندمان و آسیب به بخش کشاورزی و بهره برداران زحمت کش این بخش  خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تمامی کارشناسان مدیریت با تمام قوا زارعین را در این امر یاری و راهنمایی خواهند نمود از کشاورزان محترم درخواست نمود توصیه های مجموعه جهادکشاورزی را جدی بگیرند.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید