Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان

بیش از هفت هزار تن نهاده دامی به کردستان تخصیص داده شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: وزارت جهاد کشاورزی تا کنون هفت هزار و ۸۶۹ تن انواع نهاده‌های دام و طیور به این استان تخصیص داده است.

بیش از هفت هزار تن نهاده دامی به کردستان تخصیص داده شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، سید احمد ذکریایی نژاد در جلسه کمیته توزیع نهاده های دامی استان برگزار شد اظهار کرد: تا کنون چهار هزار و ۴۵۰ تن از این میزان شامل سه هزار و ۳۰۰ تن ذرت و یک هزار و ۱۵۰ تن کنجاله سویا در بین بهره برداران و تولید کنندگان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم نیز سه هزار و ۴۱۹ تن شامل ۲ هزار و ۲۶۰ تن ذرت و یک هزار و ۱۵۹ تن کنجاله سویا براساس مفاد نامه معاونت امور تولیدات دامی وزارتخانه توزیع می‌شود.

ذکریایی نژاد یادآور شد: سال گذشته نیز در این استان ۲۰۰ هزار و ۵۵۱ تن انواع نهاده‌های دام و طیور شامل ۹۹ هزار و ۱۵۹ تن کنجاله سویا، ۵۹ هزار و ۱۱۷ تن ذرت، ۱۱ هزار و ۸۵۰ تن نیز جو و ۳۰ هزار و ۴۲۵ تن سبوس توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: این میزان نهاده توسط شرکت پشتیبانی امور دام به میزان ۷۳ هزار و ۲۶ تن و بخش خصوصی به میزان ۹۷ هزار و ۱۰۰ تن خریداری و طی معاملات پرورش دهندگان دام و طیور در سامانه بازارگاه توزیع شده است.

وی یادآور شد: ۳۰ هزار و ۴۲۵ تن سبوس مورد نیاز دام نیز توسط تشکل‌ها و واحدهای صنفی خوراک دام و طیور توزیع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید