Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آمل پیش بینی کرد؛

تولید 60 تنی گل محمدی در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل پیش بینی کرد امسال 60 تن گل محمدی در این شهرستان تولید تن شود که 4 تن برای گلاب گیری و بقیه به بازار تهران عرضه می شود.

تولید 60 تنی گل محمدی در آمل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سیدحسین اسلامی با بیان اینکه گل محمدی در کشور در مناطق مرتفع و خشک و ارتفاعات بالاتر از 2 تا 3 هزار متر از سطح دریا کشت می شود، گفت: استان هایی نظیر اصفهان، کرمان، فارس و آذربایجان شرقی از تولیدکنندگان اصلی گل محمدی در کشور هستند.

وی اظهار کرد: گل محمدی خواص دارویی فوق العاده ای دارد و موجب برطرف کردن سرفه های مزمن، درمان دردهای شکمی و مشکلات گوارشی، رفع اندوه و غم و اضطراب شده و حتی بوئیدن عطر این گل در درمان افسردگی بسیار موثر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: از یک کیلو گل محمدی به طور متوسط، یک لیتر گلاب بدست می آید.

اسلامی بیان کرد: به منظور توسعه کشت گل محمدی در منطقه کوهستانی لاریجان این شهرستان، با تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی و مرکز جهاد کشاورزی بالالاریجان، 40 هکتار اراضی شیبدار این منطقه به کشت و توسعه گل محمدی اختصاص داده شد که 8 هکتار در روستای نوا، 12 هکتار در روستای لاسم و 20 هکتار در روستای زیار است.

وی در پایان پیش بینی کرد امسال 60 تن گل محمدی در این شهرستان تولید تن شود که 4 تن برای گلاب گیری و بقیه به بازار تهران عرضه می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید