Iranian Agriculture News Agency

۱۹۹ تن فرآورده غیربهداشتی دام خراسان شمالی معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: سال گذشته، بیش از ۲۹۶ تن فرآورده غیربهداشتی در مراکز تحت نظارت و کشتارگاه‌های دام و طیور استان ضبط شد که ۱۹۹ تن آن، معدوم شد.

۱۹۹ تن فرآورده غیربهداشتی دام خراسان شمالی معدوم شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سیدمحمدمهدی احمدی گفت: سال گذشته ۱۹۰ فقره پرونده تخلف بهداشتی، به مراجع قضایی ارجاع داده شد و متخلفان، بیش از ۷۰۳ میلیون ریال جریمه شدند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی درباره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی گفت: سال گذشته، ۴۷ هزار و ۸۸۰ نوبت، بازدید از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی انجام شده است.

وی اظهار کرد: در این بازدیدها، ۱۱۹ هزار و ۴۶۳ کیلوگرم فرآورده غیربهدشتی کشف و ضبط شده و ۲۲ هزار و ۶۳۹ کیلوگرم فرآورده معدوم شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: در این مدت، ۲۱ هزار و ۸۰۲ کیلوگرم فرآورده های غیربهداشتی ضبطی در کشتارگاه های دام  و ۱۵۴ هزار و ۹۱ کیلوگرم در کشتارگاه های طیور استان ضبط شده است.

به گفته وی، سال گذشته، بیش از ۵۳ هزار راس دام سبک و چهار هزار و ۸۱۵ راس دام سنگین در کشتارگاه ها کشتار و ۲ هزار و ۱۹۶ تن گوشت قرمز استحصال شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: با کشتار بیش از ۱۵ هزار قطعه مرغ در کشتارگاهها، بیش از ۳۱ هزار تن گوشت مرغ استحصال شده است.

وی درباره اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با بیماری های اختصاصی دامی و بیماری های مشترک بین حیوان و انسان گفت: سال گذشته، بیش از ۹ میلیون و ۴۴۰ هزار رأس انواع دام تحت پوشش بوده که نسب به سال ماقبل ۹ درصد افزایش  دارد  و بیش از ۱۰۴  درصد پیش بینی سالانه محقق شده است.

وی افزود: بیش از ۲ میلیون و ۹۲ هزار راس دام سبک، سنگین و تک سمی علیه ۲ بیماری مهم شاربن (سیاه زخم) و بروسلوز (تب مالت مایه کوبی شدند.

احمدی، واکسیناسیون ۱۶ هزار و  ۴۶۷ قلاده سگ علیه هاری، انجام ۱۰ هزار و ۵۵۲ نوبت سر تست سل گاوی و ۳۹۲ تست مشمشه تک سمیان را از اقدامات سال گذشته عنوان کرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به منظور مبارزه با انگل های خارجی دام ها، سمپاشی و حمام دادن بیش از ۳۶۷ هزار  راس دام و بیش از ۲۰۵ هزار مترمربع اماکن دامی انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید