Iranian Agriculture News Agency

کرونا اجرای مایه‌کوبی علیه نیوکاسل در خراسان شمالی را کند کرد

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: اجرای مرحله دوم طرح مایه‌کوبی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان به علت کرونا، با کندی در حال اجراست و تا پایان اردیبهشت به طول می‌کشد.

کرونا اجرای مایه‌کوبی علیه نیوکاسل در خراسان شمالی را کند کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سیدمحمدمهدی احمدی گفت: طرح مایه کوبی طیور بومی، قرار بود اسفندماه پارسال به اتمام برسد اما این زمان به علت کرونا، و رعایت شرایط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، تا پایان اردیبهشت ماه، به تاخیر افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع کرونا سبب شده تا روستاییان، از طرح های مایه کوبی، استقبال خوبی نداشته باشند، ترس از انتقال کرونا، همکاری آنان را کاهش داده است.

رییس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی خراسان شمالی هم گفت: مرحله دوم طرح سراسری مایه‌کوبی مرغان بومی و روستایی استان علیه بیماری نیوکاسل در اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و قرار بود پیش از نوروز پایان یابد اما کرونا، زمان را طولانی کرده است.

فرزین حسینی اظهار کرد: در این طرح،  بیش از ۴۱۰ هزار قطعه انواع مرغ های بومی علیه بیماری نیوکاسل، به صورت رایگان مایه کوبی می شوند که تا کنون ۳۰ درصد از کار انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح مایه کوبی توسط بخش خصوصی اجرا می شود و با توجه به نگرانی ها از انتشار کرونا، اجرای این طرح با تعداد کمتری از نیروها انجام شد و تا کنون با کندی پیش رفته است.

رییس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: در این طرح، پرندگان بومی از جمله مرغ،  بوقلمون، اردک، غاز و کبوتر با واکسن آشامیدنی، مایه کوبی می شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید