Iranian Agriculture News Agency

چنگلوایی خبر داد:

پیشنهاد خرید حمایتی برنج به جای خرید توافقی در خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیشنهاد می‌شود خرید حمایتی برنج برای اطمینان خاطر و ترغیب کشاورزان خوزستانی جایگزین خرید توافقی شود.

پیشنهاد خرید حمایتی برنج به جای خرید توافقی در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، جلسه ویدئو کنفرانس هماهنگی کشت برنج با حضور کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، معاونین و روسای وزارت جهاد کشاورزی و استان‌های معین خوزستان، معاونین و مدیران مربوطه در سازمان برگزار شد.

در این جلسه چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پس از جلسات متعدد جهت کشت تابستانه در سطحی معادل ۳۸۹ هزار هکتار در استان، الگوی کشت تعریف شد که بر اساس آن ۲۰۰ هزار هکتار از این میزان به کشت برنج و یکصد هزار هکتار به کشت ذرت اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: استاندار خوزستان نیز نامه‌ای به رییس جمهور در خصوص تخصیص اختیارات مدیریت آب به شورای کشاورزی استان ارسال نموده است.

چنگلوایی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته به دلیل افزایش 3 برابری کشت برنج، با چالش کمبود خشک کن‌ها و شالیکوبی‌ها مواجه شدیم همچنین افت شدید قیمت ناشی از کمبود خشک کن‌ها و وجود دلالان نیز از دیگر مشکلات سال گذشته بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که برای رفع مشکلات احتمالی کشت برنج این مشکلات را به وزارت متبوع ارسال کرده‌ایم اضافه کرد: باید از هم اکنون تا زمان برداشت فرآیندی تعریف شود و برای این فرآیند متولی مشخص گردد تا دستگاه‌های ذیربط به وظایف خود آگاهی یابند .

وی پیشنهاد داد خرید حمایتی جایگزین خرید توافقی شود تا کشاورزان ضمن اطمینان خاطر بیشتر، به کشت برنج ترغیب شوند.

چنگلوایی همچنین از آمادگی مدیر عامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی جهت ارائه تسهیلات خبر داد و اظهار کرد: حضور استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به عنوان استان‌های معین قبل از شروع کشت در خوزستان لازم می باشد همچنین در صورت رفع بیماری کرونا آمادگی برگزاری همایش ملی برنج در استان را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کشت برنج در استان حداکثر از دو ماه آینده آغاز خواهد شد تصریح کرد: باید 15 الی 20 روز قبل از شروع کشت، تمهیدات و هماهنگی‌های لازم فراهم‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید